Kitabın adını, okuduktan sonra çok daha iyi anlıyorsunuz..
İnsanın seçimlerinde hür, kitaptaki karşılığıyla ‘özgür’ olduğundan bahsediliyor. İnsanlar iyi veya kötü tercihlerinde özgürler, seçimlerini yaparlar ve bu seçimlerinin sonucunda da cezalarını çekmeye mahkumlar. Burada hukuki bir süreç olarak, baş karakter olan Alex kardeşimizin yaptığı kötülüklerden dolayı bir cezaya çarptırıldığını görüyoruz. Evet bu ceza onu gerçekten de kötülüklerden alıkoymaya işe yarıyor fakat otomatik olarak, zulümden, eziyetten midesi bulanıyor.
İnsan iyi ve kötüyü ayırt edebilme yetisine sahiptir. Sonuçlar da tercihlerle beraber bunu getirir. Alex beni çok kızdırdı ama artık büyüdü ve bundan sonraki hayatına daha olgun, daha iyimser, daha düşünceli ve kendisine yapılmasını istemediği bir şeyi başkasına da yapmamanın bilincin de
olarak devam edeceğini umuyorum..
#otomatikportakal