"Hayatımda aşka yer yok şükran. Olsaydı bilirdim. Olsaydı mutlaka bilirdim ama yok. Hayatımda bana bile yer yok be şükran. Fazlalığım kendi hayatımda. Aşk diyorduk, doğru. İçimde aşka dair bir heves ve arzu da kalmadı ki. Kalp çarpan düşler kurmuyorum."
"Doğal otomatizm, maddenin ötesine fırlayacak bir hayvanın çıkabileceğini hiç telkin etmemiştir. Kıllarını yitiren ve onların yerine ideallerini koyan goril; eldiven takan, tanrılar uyduran, yüzünü gitgide daha çok buruşturan ve göğe tapan goril - böyle bir düşüş karşısında tabiat kim bilir ne acılar çekmiştir, daha da çekecektir!"