"Düşünüyordu da Yaradan dünyada ne kadar yaşandığına değil; nasıl yaşandığına bakıyordu. En önemlisi de onu iyi sonla bitirmek...
İşte o sona kadar insan hayata binlerce kez yeniden doğuyordu!"
"Çocuk kalbinin , çocuk ruhunun bağdaşamadığı her şeyi reddettin. İşte beni teselli eden de budur.Bir şimşek gibi yaşadın sen. Bir defa çaktın ve söndün. Şimşeği çaktıran göktür. Ve gök ebedidir. İşte budur beni teselli eden. Bir tesellim daha var : İnsandaki çocuk vicdanı , tohumdaki öz gibidir. Ve o öz olmadan tohum filizlenemez , gelişemez. Yeryüzünde bizi ne beklerse beklesin , insanoğlu doğdukça ve öldükçe , insanoğlu yaşadıkça , hak ve doğruluk denen şey de var olacaktır..."