Tarık Tufan ile ilk tanışmam, onun hayatıma dokunmaya başlaması “Düşerken” kitabı ile olmuştu. Artık biliyordum ki hayatımın bazı dönemlerimde Tarık Tufan okuma zamanım geliyordu. O dönemlerde belki de bana en iyi gelecek olan, bana beni anlatacak olan O.
Geç Kalan kitabı ise tam da böyle bir zamanda hayatıma girdi. Çokça kendimle ters düştüğüm bir zamanda, alelade bir kitapçıdan girip aldığım bir kitaptı. Bildiğim tek şey Tarık Tufan okumalıydım. Elim birden Geç Kalan’a gitti. Kendimde kabullenemediğim, kendimden kaçtığım birçok şeyi yüzüme çarpmıştı. Kendime yöneltemediğim bir çok soruyu önüme servis ediyordu.
Bu zamanımın başucu kitabını buldum.
Kendimle olan yolculuğumda bana pencereleri açtığın için teşekkürler. Tarık Tufan