Kitapla alakalı düşüncelerimi paylaşacak olursam, öncelikle asıl konuya gelmesi çok uzun sürdü. Sonlara doğru kitabın vermek istediği yerlere geliyoruz. Başlarda öcü Radley konusunda o kadar durdu ki olay örgüsünün onunla alakalı olduğunu düşündüm ama konu Tom Robinson üzerinden ilerledi. Toplumun ırkçılığını ve iki yüzlülüğünü ele alışı bence iyiydi. Sonlarda çok güzel mesajlar var. Scout ve Jem’in kitap boyunca büyümesi ise oldukça hoşuma gitti. Ama kitapta en sevdiğim karakter kesinlikle Atticus oldu. Kızına ve oğluna olan tavırları, onlara her zaman gerçekleri anlatması ve bunu uygun bir dille yapması, savunduğu şeyin arkasında durması onu sevmemi sağladı. Yani genel olarak güzel bir kitap ama bayıldım diyemem.