Çağlar dereler
Düzlüklerde durulur
Menzilimde sen
Baharla açar
Tohum iken yemişler
Sürgünümde sen
Saklar özünü
Renk renk olmuş çayırlar
Çiçeğimde sen
Gökte yıldızlar
Ezelden beri parlar
Dileğimde sen
Ötüyor bülbül
Aşkına sevdiğinin
Yüreğimde sen
Aşığın hali
Böyle böyle der Ali
Kaleminde sen
Babaları dedi ki: "Hayır, sizi nefisleriniz aldatıp bir işe sürüklemiş. Artık bana güzel güzel sabretmek düşüyor. Belki Allah hepsini birden bana geri getirir. Çünkü O, her şeyi bilir, hüküm ve hikmet sahibidir."
bağlamları dışında ayetlerin bir anlamı var mı bilemem. ama bana bu ayet tek başına oldukça anlamlı geliyor.
Dönülmez akşamın ufkundayız. Vakit çok geç;
Bu son fasıldır ey ömrüm nasıl geçersen geç!
Cihana bir daha gelmek hayal edilse bile,
Avunmak istemeyiz öyle bir teselliyle.
Geniş kanatları boşlukta simsiyah açılan
Ve arkasında güneş doğmayan büyük kapıdan
Geçince başlayacak bitmeyen sükûnlu gece.
Guruba karşı bu son bahçelerde, keyfince,
Ya şevk içinde harab ol, ya aşk içinde gönül!
Ya lale açmalıdır göğsümüzde yahud gül.
Şi’r için “göz yaşı” derler, onu bilmem, yalnız,
Aczimin giryesidir bence bütün âsârım !
Ağlarım, ağlatamam; hissederim, söyleyemem;
Dili yok kalbimin, ondan ne kadar bîzârım !