İsmail ünsal

İsmail ünsal

, bir kitap okudu
7/10
·128 syf.·
Beğendi
·
1 saatte okudu
·
2021 2. kitabı
John Strelecky
7.8/10 · 1.204 okunma
Reklam
Bir gariplikler çöplüğünde debelenirken bulunan cevher
6/10
·263 syf.··
Beğendi
·
2022 3. kitabı
II. Okuma incelemesi: ... 2-5 yil sonra Bu yorumdan sonra kitabi birkaç kere daha ele alıyorum. Ben bu kitabi neden okumak istiyorum, diye düşünmekten kabiz oldum! Bir ara banyoda suründu, bir ara yatak odasında bize eşlik etti. Tatile götürdüm, kumsallarda gezdi. Artık kitabı bitirmemek zulüm oldu. Kendime ödüller vaat ettim, kitabı okursan sana x alacağım falan... Ama neden bırakamıyorum, ama neden elime alınca okuyup bitiremiyorum. Sanki yazar her bölümde bana çelme takıyor! Sanki gözümü bağlayıp, dönderip dönderip bırakıyor... Haydi bul bakalım öykünün ucunu der gibi... Ordan burdan şurdan derken anlatılan öyküyü ucundan yakalıyorum ve hoppa al başına neandataler hakkında bir giriş! Neyse öykünün ozeti 254 sayfada (bu da benim azizliğim olsun) orada dananın kuyruğu neden kopuyor bütün şahsiyetler neden birbiriyle bagı ve bu sahsiyetlerin maskesinin altında kimler var ve bu yazar bize bu işkenceyi neden yapıyor ve bundan neden zevk alıyor ve biz okuyucular bize iskence eden, hapseden, tekmeleyen bu romanı neden seviyoruz, (stockholm sendromu mu bu yahu,) ben bu kitabı bida mı okusam falan, hatta başka ne yazmış Murat Menteş, kitaptaki dandik sözleri bir kanara yazsam mi acaba... Kitap beni nuh ibrahim kurban'laştırdı! Falan! Bu kitabı okuyanların sado mazo damarının olması gerektiği kesin! Kitap bitince, ya bu ıstirap niye bitte, iyi alişmiştik falan, diyorum... İlk kez Murat Mentes okuyacaklara Ruhi Mücerret romanını tavsiye ederim! I. Okuma incelemesi Öyle kolay kolay bir kitabı yarıda bırakmam. Ancak ruhi mücerret romanında aldığım keyfi burada bulamadım! Bir gariplikler çöplüğü olan roman ilk önce hoşuma gitse de, 100 sayfadan sonra baydı! Lise çağından kalma garipliklerin, salaklıkların orada burada duyulmuş anekdotların, yarım yamalak aşık olmaların da
Dublörün DilemmasıMurat Menteş · İletişim Yayınevi · 200517,7bin okunma
Bir Estetin romanı?
7/10
·276 syf.··
Beğendi
·
2020 14. kitabı
Şu sıralar elime akıcı bir roman geçse de, bitmesin diye yavaş yavaş okuyayım, derken okunacak kitaplar rafında uzun süredir duran bu roman elime geçti. Roman üç bölümden oluşuyor diyebiliriz. Erkan'ın öyküsü, oğlu Taner'in ve diğer yakınlarının bakışıyla Erkan, üçüncü bölüm ise Erkan'ın hesaplaşması ve ülkeye verdiği zararı, vicdan azabını yatıştırmak için ödediği onarım bağışlarının öyküsü. Özellikle romanın ilk yarısı, Erkan'ın ilk çocukluk ve yetişkinlik yılları, işadamı oluşu akıcı, hoş, zengin anekdotlar, özellikle çevresindeki insanların öyküleri ile kitabın belkemiği! Bu dul ve güzel bazen de zengin kadın avcısının hiç bir kadın tavlama macerasını okumasak da, roman boyunca durmadan çapkınlıklarına dem vuruluyor! Romanın dramatik kurgusu eşinin ve en yakın arkadaşının bir otomobil kazasında ölmesi! Ve böylece Erkan' ın değişim bunalımı. Romanın ikinci bölümünde oğlunun gözünde Erkan'ı tanıyoruz! Burada roman hız kaybediyor! Aslında bu bölümde romanın soruları da çözülüyor! Son bölüm ne yazık ki arabesk bir bağış dağıtma ve böylece kendini onarma çabası! Romanın bu bölümü Türkiye'de dizi bile olur! Neyse yine de okurken hoşça vakit geçirdim. Romanda sorulan bir başka soru ise, "Erkan bir Estet mi?". Bence birinci bölümde estet olma çabasıyla estet olmaya yaklaşıyor. (İşin yoksa yazarın esteti tanımladığı yeri bul ve alıntıla... Bulunca yazarım). ikinci bölümde kötü bir baba ama iyi bir işadamı olduğunu görüyoruz! Son bölümde ise estet ne gezer olsa olsa parababasıdır. Bir süre sonra birinci bölümü yeniden okumak isterim....
Ardıç Ağacının AltındaSelçuk Altun · İş Bankası Kültür Yayınları · 2017190 okunma