Uzak durmanız gereken erkek ve kadın tipini anlatan, çok derin olmayan ama anlatımı güzel olan bir kitaptı benim için. Yazar, bir kadın aldatıyorsa sebebi eşidir gibi bir mesaj vermek istemiş gibi geldi bana
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
George Bush'un Florida Valisi olan kardeşi Jeb Bush, kitabın çocuklar tarafından okunması için kampanya başlatmış, Walden Media da çocuklara yönelik 17 haftalık Narnia üzerinden incil çalışması hizmeti sunmuştur (Toynbee 2005)
Bu kitabı çocukları daha kolay hıristiyanlaştırmak için okutup filmini de izletirlermiş.
Lewis kitabını oluştururken incil den yararlandığı kadar pagan mitolojiden de yararlandığı görülmektedir.
Narnia GünlükleriC. S. Lewis · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2003359 okunma
O zaman sonsuzluk kurulmazsa insanlarda evrimleşmeye devam eder. H.G Wells'in Zaman Makinesi'n de betimlediği biçimde olur belki de :) kitap H.G Wells'e de atıfta bulunmuş zaten
Frankenstein incelemem
Yanlış anlaşılmalar ve yazım hataları için özür dilerim.
20.11.2018
“Sevgi uyandıramıyorsam, korku salacağım, özellikle de sana çünkü söndürülmez bir nefret duyuyorum yaratıcıma”
Victor Frankenstein
Robert Walton
Alphonse Frankenstein
The Monster
Elizabeth Lavenza
Henry Clerval
William Frankenstein
Justine Moritz
Mr. Kirwin
M. Krempe
Sonunda o herkes tarafından bilinen Klasikleşmiş Frankenstein’ı okudum. Herkes tarafından biliniyor ama aslında yanlış bilniyor. Canavarın ismi Frankenstein değil onu yaratan adamın Soyadı. Victor Frankenstein. Kitap oldukça güzeldi. Aslında bu kitabın biraz daha gotik ve karanlık, diğer romanlardan farklı olur sanmıştım ama pekte öyle olmadı. Gayet açıklayıcı bit biçimde özellikle içsel betimlemelere ve duygulara çokça yer verilmiş.Sanırım bunda kitabın 1800 lü yıllarda yazılmış olması etkili olabilir. Ama o zamanda yazılmasına rağmen bu kadar yalın ve anlaşılabilir olmasıda ilginç. Zaten kitabın yarısına kadar Frankenstein’dan pek söz edilmiyor bile. Biz Frankenstein’ı korkunç ürkünç yaratık aynı zamanda kötü biri olarak bilirdik değil mi? Aslında korkunç ve mide bulandırıcı bir görüntüsü olmasına rağmen frankenstein’ın Canavarı aslında kalbi sevgi dolu biri. Ve tek istediği arkadaşlık. Erdem karşılıklı sevgi. Ama bunları elde edemeyeceğinin farkına varan varlığın içini öfke nefret ve intikam dolduruyor. Victor F. Küçüklüğünden beri bilimle uğraşan ve ilerde hemcinslerine faydalı olucak bir şey icat etmek istiyor. Simya ile uğraşıyor ama daha sonra üniversiteye gidince öğretmenleri simya ile uğraşmanın boş olduğunu söylüyor ona ve okuduğu kitapların hepsinin asırlar önce yazılmış olduğunu söylüyor. Bunun üzerine Frankenstein gerçek bilimle uğraşıyor ama simyayıda hepten bırakmıyor. Ve sonunda tamamen cansız
09.09.2018
Yazım hataları ve yanlış anlaşılmalar için özür dilerim.
Benim incelemem
Veronika Ölmek istiyor. Delilik ve gerçeklik kavramını sorgulatan insan psikolojisini ele alan bir kitap. Coelho Simyacıda da dediği gibi fazla karakterli bir kitap yazmayı istemiyor. Ve karakterleride üst üste değilde ara ara veriyor. Evet dediği şeyi yapmış gerçektende aslında Simyacı da da öyleydi. Veronika’nın başarısız intihar girişimi ile başlıyor hemen tabi başarılı olsa zaten kitap 200 sayfa olmazdı. Uzun zamandır biriktirdiği hapları içiyor. Ölmeyi beklerken de bir dergide Paulo Coelho adlı oyun cd yapımcısının bir yazısını okuyor. Yazı cd ya da oyunlarla alakasız bir başlangıçla başlıyor Yugoslavya nerede? Veronika’nın yaşadığı yer Yugoslavya ve Bu yazıyı görünce hem alakasız olduğunu düşünüyor hem de daha ülkemizin nerede olduğu dünya tarafından bilinmiyor diyor. Milliyetçilik duyguları kabarıyor ama sonra kendi kendine ölmek üzreyim şu an bunları düşünmenin bir önemi yok. Ama neden intihar ettiğine dair bir şey bırakmadığını düşünerek az önce okuduğu yazıyla ilgili bir mektup yazıyor. İşte nasıl bilinmez Yugoslavya’nın nerede olduğu... gibi. Veronika’nın intihar etme sebebleri bana makul geldi. Kesinlikle intihar bir çözüm değil ama. 2 nedeni var. Birincisi dünyada bir sürü pis kötü haksız şeyler oluyor ve Veronika bunları engelliyecek gücü olmadığını biliyor ve bu da kendisini yetersiz hissetmesine sebep oluyor. İkincisi ise hayatta tadabileceği tüm zevkleri tattığını bir sürü şey yaşadığını düşünüyor. Bu kadın güzel, çevresi tarafından seviliyor parmakla gösteriliyor adeta. Ama bunlar yaşamak için yeterli değil sanırım. Veronika ölmüyor ve uyandığında kendisini bir akıl hastanesinde buluyor. Benim anlamadığım kısım intihar etmeye kalkışan birini niçin akıl