Abdulhakim

Abdulhakim
@JohanLiebert
"Ressam" isimli kitabım çıktı, buradan alabilirsiniz: m.kitapyurdu.com/index.php?route... Müziklerim: youtube.com/channel/UCPoIBR...
Puan vermedi·652 syf.··
2018 11. kitabı
·
22 günde okudu
·
Okunma: 11 Haziran 2018 09:31
Bazı kitapların “ne” anlattığı, bazılarının ise “nasıl” anlattığı önemlidir okuyucu için. Hem anlattığı konu hem de anlatım şekli okuyucuyu kitaba bağlıyorsa, artık ona kitap demek abesle iştigal olur. O artık bir şaheserdir. Vira Bismillah, bu kitabın bir şaheser olmadığını söyleyebiliriz. Anlattığı konu çok da Kaf dağının ardı bir konu değil. Ancak anlatım tarzı tam olarak Şam’da kayısı mertebesinde… Derinlemesine karakter tahlillerinin yapıldığı, diyalogların değil monologların volta attığı bir kitap karşımızdaki. Baş karakterimizin adı Julien. Aşağılık kompleksi ile dolu Julien’in bir diğer özelliği ise çok hırslı olması. “Gayret” kelimesi ile karıştırılsa da; hırs, gayretten farklı olarak hedefe ulaşmak için her şeyi caiz gören bir karakter özelliğidir. Siz söyleyin; aşağılık kompleksine sahip, hırslı bir insandan daha korkunç bir yaratık var mıdır? Karakterler kitap boyunca sürekli ikilemlerle karşılaşıyorlar. Ama her seferinde Susanna Tamaro’ya inat yüreklerinin götürdüğü yeri tercih etmek yerine tabulara boyun eğiyorlar. Varlığının istediği, arzuladığı bir şeyi; toplum, din vb baskı unsurları karşı diye, eyleme geçirmemek, düşüncesinden bile korkmak ve böyle davranarak kendi doğana karşı çıktığın halde bunu erdemli bir davranış olarak nitelemek; aslında deli gibi sıkıştığın halde çişini tutmak veya başka bir deyişle, kendi elinle yaptığın puta tapmaktır. “Piston düştü” cümlesi sizin için ne ifade ediyor? 5 yıl kadar önce, bir çok insanın kahkaha atmasına sebep olan bir görüntüyü anımsatan bu cümle, şimdi ise bırakın gülümsetmeyi, içi boş bir moda nesnesi olmaktan başka özelliği olmayan “her şey” gibi, insana “hiçbir şey” ifade etmiyor.. Bu kitapta da dönemin olaylarına çok fazla atıfta bulunuluyor. Kahramanların içinde bulundukları durumu veya
Kırmızı ve SiyahStendhal · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202212,7bin okunma
Abdulhakim
Genel anlamda guzel bir incelemeydi, elinize saglik. Yalniz sondaki "sinirsiz" yaraticinin "sinirli" kurallari konusunda; duz bir bakis acisi oldugunu dusunuyorum. Eger bizi bu dunyaya imtihan icin degil de oylesine, kuralsiz yollasaydi, ne olurdu sizce? Bence varligimizin anlami olmazdi ve kisir zevk dongusunu tekrar tekrar yasayip, biktiktan sonra intihar ederdik. Vicdanimiz olurdu ama gun gectikce yakardik onu. Dinden cok filozof var, karsilastigimiz iyi insanlarin 10'da 9' u Islami iyice benimsedikleri icin iyiler. O diger 1 kisi de herhalde Sokrates sayesinde. Insan kural koyucu olamaz, ozellikle ahlak konusunda. Bir sey daha soyleyecegim; aslinda Islamdaki her hukme bakarsaniz, dogamizla ne kadar uyumlu oldugunu ve duzenli bir toplum olusturmak icin tek yontem oldugunu anlarsiniz. Inşallah Allah hidayet verir size. Zeka basli basina yetmez cunku, kalbin de ona uymasi lazim.