İnsanın içinde iyiliği ve kötülüğü bir arada barındırdığını ve kişiliğimizin derinlerinde yatan ama kimselere göstermediğimiz, göstermekten çekindiğimiz, sakladığımız o ilkel ve kötücül yanları vurgulaması bakımından eser, psikoloji ilgilendiren bir eserdir.
Kitapta insanın içinde hem iyilik hem kötülüğün olduğunu vurgulamıştır. İnsan ne kadar iyi olursa olsun içinde kötülük vardır . Her insanın iki yüzü vardır tıpkı Dr.Jekyll ve Bay Hayde gibi