Kitapzâde

Kitapzâde
Okuduklarımdan seçtiklerimin Arşividir bu Hesap... İnternette bilgi çöplüğünde kaybolma; aç bir kitap.... Dünyada en güzel mekân, bir atın sırtıdır. En hayırlı dost da şu zamanda kitaptır...
Kıssalar neden var? Ölçmek için, tartmak için. Kendimizi başkalarıyla değil, hakikatin terazisiyle karşılaştırmak için. İbret almak, hayatı gözden, yaşanmışları süzgeçten geçirmek, vakıaları mercek altına almak için. Ve nihayetinde: Aynı ahlâkî duruşu, aynı teslimiyeti sergileyebilmek için.
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?

Kitapzâde

, bir kitap okudu
Puan vermedi·31 syf.·
2025 36. kitabı
Zamanın sultanı, Evliyaullahtan bir zatı zindana attırmış, o zat da peşinen şöyle buyurmuştu: “Nefsimden korkarım!” Ve ardından şu mübarek sözleri dile getirmişti: “Dünyadaki bütün silahları üzerime çevirseler ve bana ‘Allah’ı inkâr et!’ deseler; kişi, kalbinde iman taşıdığı sürece diliyle böyle bir söz söylese bile bu bir bakıma mazur görülebilir. Kimse kalpteki imanı söküp alamaz. Fakat nefsim isterse onu bir anda elimden alabilir. Bu yüzden en çok nefsimden korkuyorum.” Firavun’u ilahlık davasına düşüren, Nemrut’u Allah Resûlü’ne düşman kılan neydi? Nefis! Bu yüzden nefis, insanın en büyük düşmanıdır. Hele ki bu çağda! Maneviyattan habersiz olan kişi, nefsini tanıyamaz. Nefis, insanı kolayca kandırabilir. Bir peygamber dahi, “Ben nefsime iyi diyemem, onu müdafaa edemem,” buyurmuştur. Zira onun çok büyük bir düşman olduğunu, bizatihi Hazreti Allah bildirmiştir.
Eğer hikayen, yanlış kişi tarafından anlatılıyorsa her zaman kötü, sen oluyorsundur.

Kitapzâde

, bir kitap okudu
10/10
·144 syf.·
Beğendi
·
1 saatte okudu
·
2025 35. kitabı
Ümit Yüksel
8.9/10 · 33 okunma