Herkes bilir ki , bütün canlı varlıklarda açgözlülüğün nedeni korku ya da yoksulluktur.İnsanda ise , bazen yalnız kendini beğenmişlikten gelir açgözlülük . Çünkü faydasız ve boş şeyleri gösterişle ortaya serip , başkalarından üstün geçirmeyi şanlı bir iş sayar insanlar.