Ölüm ki Doğa'daki her derde devaydı;
neden aynı şey Yasalar için de geçerli olmasındı? Bu sebepten,
evrakta sahtecilik yapan Ölüm cezasına çarptırılıyordu;
kalpazan Ölüm cezasına çarptırılıyordu; bir mektubu,
yetkisi olmadığı halde açan Ölüm cezasına çarptırılıyordu;
kırk şilin altı peni çalan hırsız Ölüm cezasına çarptırılıyordu;
özetle, Tellson'un kapısından at kaçırmaktan tutun, kalp
para basmaya, aklınıza gelebilecek her türlü suça ucundan
kenarından bulaşmış olan herkes Ölüm cezasına çarptırılıyordu.
Bu uygulamanın herhangi bir caydırıcılığı yoktu
-hatta tam tersi bir etki yarattığını belirtmekte fayda varfakat
yine de, her bir vakadaki sorunu (en azından bu dünyada)
kökten çözüyor, geride halledilmesi gereken bir mesele
bırakmıyordu.