Realist olmak hiç de hakikati olduğu gibi görmek değildir. Belki onunla en faydalı şekilde münasebetimizi tayin etmektir. Hakikati görmüşsün ne çıkar? Kendi başına hiçbir manası ve kıymeti olmayan bir yığın hüküm vermekten başka neye yarar?
…Yeni adamın realizmi başkadır. Elinde bulunan bu mal, bu nesne ile, onun vasıflarıyla ben ne yapabilirim? İste sorulacak sual.