Tolstoy’un bakış açısıyla nasıl kitap okumalının cevabı aslında bu. Çok önemli olduğunu düşünüyorum.
“Hiç doğal olmayan kişiler ve olaylar benim için gerçek kadar canlıydı, yazarın palavra attığından kuşkulanmaya kalkışmak şöyle dursun, benim için yazarın kendisi yoktu, canlı, gerçek insanlar ve olaylar basılmış bir kitabın içinden kendiliklerinden karşıma çıkıyorlardı. Okuduklarıma benzer insanlarla hiçbir yerde karşılaşmamış olsamda, bu insanların var olacaklarından bir an bile kuşku duymuyordum.”