Kevser

Kevser
Kevser işte; uyur, okur, yer, okur, aşık olur, okur, üzülür, okur, sevinir, okur, şarkı söyler, okur, gülümser, okur ve biraz daha yazıp ardından okur.
Öğrenci
Sakarya Üniversitesi Hukuk Fakültesi
43 okur puanı
Ocak 2023 tarihinde katıldı

Kevser

, bir kitap okudu
10/10
·141 syf.··
Beğendi
·
2025 10. kitabı
Nabizade Nazım
6.2/10 · 11,9bin okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Adamın işi yalnızca uçmak değil, sizi de uçurmak
7/10
·135 syf.··
2025 9. kitabı
Felsefi tarzdan biraz hakikatleri çekip çıkaracağını, çokça düşündüren -ki yazarın çokça düşündüğü- biraz da dalıp gitmenize vesile olan satırların arasında kaybolacağınız -bunu kesinlikle mecazi anlamda söylemiyorum- sohbet havasında bir kitap. Arada yazar size soruyor, savaş nedir? Cevabını hepiniz bilmenize rağmen daha ağzınızı açmadan başka bir soruya geçiyorsunuz. Ardından bir başkasına. Demem o ki karışık kelimeler zinciri, ama kesinlikle içi boş değil. Hissettiğimi değil düşündüğümü söylüyorum size. Çünkü efendim, bu kitap hissettirdiklerini bir bebeğin göz yaşında, gebe bir kadının karnında dünyaları taşıyışına, bir ülkenin askerinde, o askerin vazgeçişinde ve umutlanışında saklıyor. Savaş işte, insan son anlarında ne düşünür onu gösteriyor size. Kimimiz bir dilbilgisi dersini bir türlü sevemeyişini, kimimiz amcalarından saklanırken o karanlık koridorda işittiklerini, kimimiz de en son yediği yemekte karşısında oturmuş yüzün savaşı unutturan tebessümünü düşünüyor. Evet, dediğim gibi sürekli düşünüyor.
Duygu ve Düşünce
Savaş UçuşuAntoine de Saint-Exupéry · İnkilap Kitapevi · 20151,728 okunma
Duydun mu Paula? Hava bozmaya başlamış. Halbuki ben bu akşam maviliği karşısında şaşkınlığımı gizleyemiyorum. O kadar güzel ki! O kadar derin bir renk ki... Ya şu altımızdan geçip giden meyve ağaçları, erikler? Kendimi tamamen manzaraya kaptırmış durumdayım. Ama seyir vakti sona erdi! Ben duvardan aşmış bir çapulcuyum. Islak yoncalar arasından kocaman adımlarla geçerken erikleri çalıyorum. Paula, bu komik bir savaş... Bu iç karartıcı bir savaş ve her şey mavi. Biraz yolumu kaybettim. Yaşlanırken bu garip ülkeye rast geldim. Tabii ki korkmuyorum. Sadece biraz üzücü, hepsi bu...
Sayfa 109·Kitabı okudu
1000Kitap
Peki, sevdiğiniz insanı bir kamyon ezse siz görüntünün ne kadar çirkin olduğundan mı yakınırsınız?
Sayfa 99·Kitabı okudu
Alıntı
"İhanet etmek için bile bir şeylerden sorumlu olmak gerekir; bir şeyleri yönetmek, bir şeylere etki etmek, bir şeyleri bilmek gerekir. Bu günümüzde deha göstergesidir. O hâlde neden hainleri yüceltmiyoruz?"
Alıntı