Kays Mahfi

Kays Mahfi
@KaysMahfi
Ukdem ve Miranda'ya Mektuplar kitaplarının yazarı.
Ben
Bazen; aynı şarkıyı Onlarca kez başa sarıp Saatlerce dinleyen Ama tek kelimesini Ezber edemeyen biriyim. Yüzlerce şiir yazdığı halde, Ezberinde tek bir şiir olmayan Ama kendine ait bir cümleyi bile Yüzlerce cümlenin arasından Ayıklayıp tanıyabilen biriyim... Kaçak çay, kaçak sigara içen, Ağır kokusuna ve her defasında Yakmak için Savaşırcasına mücadele ettiği halde Muhtar çakmağı kullanan, Yanmayan çakmağı Yanana kadar kurcalayan, Hiç olmadı Bir başka çakmağın ateşinden yakıp İllede o çakmakla sigarasını yakan biriyim... Sırf kaybetmeyi sevmediği için, Asla savaşmayan Ama gücün karşısında da Sinsice sıvışmayan, Yüz bulunca cıvıtmayan, Aksi halde de çamurlaşmayan biriyim... Kolay olana dönüp bakmayan, Zorun peşinde asla yılmayan, İmkansızsı ise sonuna kadar Sabırla zorlayan biriyim...
Şiir
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
bu gece
Bu gece Nazım'ın kıyısından geçiyor; Senli arzuların yürekten kopardığı kelimeler. Kâh mavi gözlü bir devin, Minnacık bir kadına sedası, Kâh şairler şahı Üstat Necip'in Şahsına münhasır edasını bürünüyor; Birbirinden bağımsız ve tek heceye bağımlı; Sen kokan tüm kelimeler. Kâh Akif'in kalemi ile bülbül oluyor; Hayalinin derin müteessiri; yürek sızılarım Kâh Namık'ın vatan ve özgürlük sevdası; Gözlerinin cennetinde esaretlerim. Bir kulağımda; Ahmet Arif'in ruhuma dokunan fısıltıları, Bir kulağımda; Arif Nazım'ın haykırışlarıyla yol alıyor, Sevdan yüklü kelimeler; yüreğime. Bu gece bir bir siliniyor; Aşkın tasviri ile dolu sahifeler. Yeniden anlamlanıyor Gözbebeklerinde; Aşka dair tüm kelimeler. Bu gece Nazım'ın kıyısından geçiyor; Senli arzuların yürekten kopardığı kelimeler. Fırtınalarla cilveleşen; Arsız ve acımasız; Dalgalara gebe maviliklerde.
İmzalı sipariş için mesaj yazabilirsiniz·Kitabı okudu
Şiir
İnsan olmak
Bir sokak çocuğu gördüğünde ona sevgiyle yaklaşmıyorsan, gülümseyip saçını oksayamıyor, elinden geldiği halde bir sadaka veremiyorsan, sokak hayvanlarının başını okşarken resim çekip paylaşmak seni merhametli biri yapmaz. Çorabından çamaşırına kadar marka giyinip bütün yaz, tatillerde lüks otellerde eğleniyorsan, bankalarda vadeli şişman hesapların varsa kısaca bunca fakir varken lüks bir hayat yaşıyorsan; Yılmaz Güney, Deniz Gezmiş, Che resimleri paylaşıp Nazım Hikmet'den, Sabahattin Ali'den, Ahmet Arif'den alıntılar yaparak paylaşımda bulunmak seni solcu yapmaz. Atatürk ilke ve inkilaplarına, onun fikir ve düşüncelerine, ömrünce verdiği vatan ve İslam mücadelesine yürekten bağlı değilsen, Vatanın bölünmez bütünlüğü, devletin egemenliği, milletin inanç, hak ve hürriyeti önceliğin değilse Atatürk resimleri paylaşıp biz Atatürk çocuğuyuz demek seni Cumhuriyetçi ve Atatürkçü yapmaz. Allah'ın emir ve yasaklarına en azından saygın yok ise, gücün olduğu halde infak etmiyor, elinden geldiği halde insanlara faydalı olmuyorsan, insan haklarına özellikle de kadınlara ve çocuklara karşı merhamet göstermiyorsan, eğri otursan bile yeri geldiğinde doğruyu konuşmuyorsan, nefsine hakim olamıyorsan bile en azından onunla bir savaş içinde değilsen, konu ne olursa olsun; "Allah'ın emri Peygamberin sünneti ise konu kapanmıştır" diyemiyorsan; mütemadiyen Cuma mesajları gönderip, ayet hadis paylaşmak, tarikat tarikat dolaşıp, sakal sarık ve cübbe ile gezip, defalarca Hicaz'a gitmek seni dindar bir müslüman yapmaz... Rehberin Kur'an, menzilin Turan, yolun İslam ve iman, en değerli varlığın Bayrak ve Vatan değil ise, şanlı geçmişine sahip çıkmıyor, geleceğe de geçmişinin ışığıyla yol almıyor, devletin menfaatini kendi şahsi menfaatlerinden daha önemli görmüyorsan, terör söz konusu olduğunda
İlişkiler
O sizin vehminiz
Durum vahim diyorsunuz ya, o sizin vehminiz. Bazen nereye baktığınızdan çok daha onemlidir; nereden ve nasıl baktığınız. Durumu tanen değiştirmek yerine, kabullenip düzeltmek yoluna; kaçımız gittik de başaramadık... Çoğumuz bardağın dolu tarafında zehir varmış gibi sadece boş tarafına odaklanıyor ve sürekli bardak boş diye yakınıyoruz oysa bir tarafı da dolu bardağın hem de aslında kanaat edersek hepimize yetecek kadar... Kasıt ve inatla kısıyoruz pozitif enerjimizi ve sürekli negatif düşündüğümüz için aslında var olan ve çoğalmaya amade içimizdeki pozitif enerjiyi de tüketiyor, bitmeye mahkum ediyoruz. Genel itibarı ile hepimiz ben merkezli düşünüyor, yaşıyor hatta hissediyoruz. İkili ilişkilerde bile vermekten çok almaktan yana çabalıyoruz. Hiç bir kaybımız olmayacak hatta kazanç bile sağlayabileceğimiz manevi özverilerde bile maddi beklentiler içinde olup geri duruyoruz. Sevdiğimizi söylerken bile çoğumuz aslında sevilmek ve ihya olmak için; ya olmayanı varmış gibi gösteriyoruz, ya da olanı olduğunun çok daha üzerinde bir abartıyla sunuyoruz. Kaçımız biçmeyi hesap etmeden ekebiliyor, bir yere varmayı düşünmeden inandığı yolda yürüyor. Ya da kaçımız yürüdüğümüz yola yürekten inanıyor acaba. Samimi değiliz, olmaya da çabalamıyoruz. Herkesin yüzünde çeşit çeşit maske, her kişilikte onlarca birbirine zıt karakter. Hiç bir mücadelede ne haklı bir sebeple kan ne de hak yolunda dökülmüş bir damla ter var. Hakkı unutmuş insanlık hak ararken. Kendisiyle çelişen insanların başkalarıyla çatışmasından ibaret olmuş hayat. Siz siz olun, başka hiç bir şey olmanıza gerek kalmaz. Sizi siz olarak var edeni yok saymadan... Kays Mahfi
İlişkiler
Benim kitaplarımı tüm kitap satış noktalarında bulamazsınız. Hatta hiç birinde yok. Çünkü ben tanınan, bilinen, popüler bir insan değilim. Arkamda beni destekleyen herhangi bir güç ya da görüş de yok. Sırtımı yazdıklarıma dayamış, yüzümü de Mevla'ya dönmüş elimden geldiğince bir şeyler yapmaya çalışıyorum. Bu çarkı çevirebilmek adına, emeğimi ekmeğe dönüştürme çabamdan dolayı mesaj ya da paylaşımlarımla rahatsızlık verdiysem eğer özür diliyorum... Kitaplarımı temin etmek isteyen herkes bana mesaj yazarak sipariş verebilir Fiyat politikamı ve ödeme yöntemimi kitaplarımı bu yolla temin eden herkes bilir. Kesinlikle her bütçeye uygundur. Çünkü kâr etmek; çabam olsa da, kesinlikle amacım değil. Emek karşılık buldukça çoğalır ve güçlenerek güzelleşir. Beni takip eden, kitaplarımı alıp okuyan (okumayan) herkese yürekten teşekkürler. Kays Mahfi (Mehmet Emin Eryazğan)