Kays Mahfi

Kays Mahfi
@KaysMahfi
Ukdem ve Miranda'ya Mektuplar kitaplarının yazarı.
Kolaydır Belki de
Düşünmesi bile acıtır, incitir bazı şeylerin. Yokluğun mesela. Belki de her yokluk gibidir. Herkesten ve her şeyden ayıran şeyler olmasa. Her gün kimin hatırını soracağım mesela. Kime saatlerce gevezelik ederek içimi döküp rahatlayacağım. Her gün defalarca kime kendine dikkat et, iyi bak kendine diyeceğim. Kiminle tartışıp, kavga edeceğim. Kime geçecek nazım, kimde cesaret bulacak avazım... Kolaydır belki de, bunlar olmasa... Mesela tuttuğun takım kaybedince maçı, kime gidip dalga geçeceğim maç boyunca senin takımın kazansın istediğim halde. Bir sevincim, heyecanım ya da sıkıntım olduğunda kime anlatacak kiminle paylaşacağım. İki günde bir ne olur ne olmaz diye kiminle helalleşeceğim. Kimi kıskanacak, içten içe dert edeceğim. Kolaydır belki de, bunlar olmasa... Bir hayal kurduğumda kimi katacağım sen yoksan. Kim sevecek hayallerimi, kim hayranlıkla dinleyecek fikirlerimi. Kim kızacak, bağıracak bazen sonra dönüp gönlümü alacak. Daha da kötüsü kime bazen darılıp, sonra hemen sarılacağım sen gibi. Kim sevecek beni... Kolaydır belki, bunlar olmasa... Kays Mahfi (Miranda'ya Mektuplar)
Edebiyat
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Sevgiyle
Havadan nem kapacağımıza, acıdan gam kapabilseydik eğer; Ne düne, ne bugüne, ne dine, ne de içimizdeki kine, Ne imrenerek baktığımız doruklara, ne de tepeden baktığımız engine şimdi baktığımız gibi bakmazdık. Bölüşerek ve sevgi ile gülüşerek adım atabilseydik yarınlara; Ne umut böyle öksüz kalırdı, ne sevgi böyle çelimsiz yaşardı. Hayat devam ediyor ve hala bir şansımız var. Gülümseyelim, selam verelim sevgiyle bakalım. Yüreğimizde istihdam edemediklerimizi, başkalarından istirham etmeden, önce özümüzdeki güzü bahara çevirip, ele güne karşı el birliğiyle yeni bir dünya inşa edelim... Kays Mahfi
İlişkiler
Sağlık çalışanları
Şu süreçte çok net gördük ki sağlık ordumuz da en az askeri ordumuz kadar inançlı ve güçlü. Çevremde bildiklerimden yola çıkarak söylüyorum kanser hastası olup çalışan hemşireler de var, tansiyon hastası olup çalışan doktorlar da var, evinde bakıma muhtaç çocuğunu bırakıp çalışanlar da var ve geri planda belki de çoğumuzun göremediği veteriner hekimlerimiz var. Aşı üretme çalışmalarında belki de en etkili ve ihtiyaç olduğunda sahada da çalışabilecek donanımda olan insanlar... Bu ne siyasi düşünceden dolayı ne de, birilerine yaranma çabasıdır bu tamamen imandır, inançtır, vatan aşkı ve saf bir insan sevgisidir. Bu alanda çalışan bütün tanıdıklarımdan duyduğum tek şey bize dua edin ve evde kalın... Bizler de dua ordusuyuz Allah'ın izniyle. Yapacağımız tek şey evde kalarak ve dua ederek onlara destek olmak. Bu uğurda hayatını kaybedenlere Allah rahmet eylesin, hala sahada olan sağlık çalışanlarına, askerimize, polisimize ve her alanda hizmet veren kardeşlerimize güç, kuvvet ve sabır versin. Geriye kalan insanlara (bizlere) da akıl ve bilinç ihsan etsin. Bu süreçte fitne fesat peşinde olanları da ıslah etsin. Elbette kış kışlığını, puşt puştluğunu yapacak. Onlara da tek diyeceğim; biz bize yeteriz... Bu her ülkenin kendi başına girdiği bir savaştır ve herkes üzerine düşeni yapmalıdır. Bu her şeyden öte vatandaşlık görevidir. Kays Mahfi
İlişkiler
İman ve İban
Her mizahın bir izahı da olmalı. Bir kısım zerzevatın İman ve iban mizahı belli ki inançlı insan işi değil. Hele de Hakan Aygün'ünyaptığı gibi Allah'ın vahiy tarzını birebir taklit ederek komiklik yaptığını sanmak. Nasıl bir ahmaklıktır. Edep kadar edebsizlik de belli bir adap ister. Gerçi adam olmayandan adap beklemek de boş çaba. Müdahil olmadığı konularda ahkâm kesmek kişinin kendi içindeki anlam kargaşasından öte bir şey değildir. Herkes önce kendi imanını sorgulamalı. Ki bunu yaptığı zaman zaten başkasının imanına sıra gelmez. Sanıyorum bunca terbiyesizliğin gerçek nedeni yapılan kampanya değil kampanyanın çok geniş kapsamda kabul görmesi... Olmayan akıl ile devlet aklına yön tayin etmek esas mizah. Oldukça güldürücü ve düşündürücü... İhsan beklediğimiz yok zaten insan olmanız kâfi. Becerebilirseniz... Kenarda durun, biz bize yeteriz. Tehlike geçince aramıza bekleriz. Kays Mahfi
İlişkiler
Birlik olalım
Sen doğusun sen de batı diyenler Med olmadan cezir anlamlanır mı? Kürt olanı Türk'ten ayrı sananlar Tırnağın etinden ayrı olur mu? Mezhebi mezhepten ayrı görenler El değmemiş çınar dalsız olur mu? Alevi'yle Sünni’yi düşman bilenler Kardeşin kardeşe kini olur mu? Edirne’den Kars’a memleket bizim Amed’le İstanbul bağımda üzüm Yerköy’ü, Dersim’i; sağ ve sol gözüm Görmeyen gözlerle yol gidilir mi? Hariçten gazele; budur tek sözüm Sorun bizde ise, bizdedir çözüm Yürekten birliktir, özüm ve sözüm Ben olmayan beni bilebilir mi? Kays Mahfi
Sayfa 45 - Kays Mahfi·Kitabı okudu
Şiir