İster öğretmen ister anne-baba olalım bize düşen, çocuğun kendi potansiyelinin ne olduğunu keşfetmesine ve bu potansiyeli gerçekleştirirken yapılan şeyin kendisi için en iyisi olmasına yardımcı olmak.
Çocuğunuzun saygıyı öğrenmesini istiyorsanız ona "Saygılı ol!" , "Büyüklerini say!" diye öğütlemek yerine saygı gösterin. Kendisi saygı görmeyen bir çocuk, bir başkasına saygı göstermeyi nasıl öğrenebilir? Bizim çocuğa hiyerarşik bir ilişki dahilinde öğrettiğimiz şey, saygı değil, olsa olsa itaat olabilir.