İmâm-ı Rabbanî Hazretleri'ne sorulur;
"Efendim, Allah'tan korkup kimsenin gönlünü kırmayız, oysa kimse gönlünden sevmiyor bizi. Bu nedendir? Çok üzülüyoruz.." Büyük Veli der ki; "Sevmiyor değil, sevemiyor. Çünkü senin Rabbin, sevdiği kulunu rastgele herkese sevdirmez.."
Allah iyi kullarını, nankör kullarıyla sınar, ama onlara asla yâr etmez.