kevsersn♡

kevsersn♡
Lütfen mesaj atmayınız, teşekkürler
Dikkat spoiler ve aşırı empati içerir!
Puan vermedi·400 syf.··
2026 2. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 22 Şubat 2026 12:32
Zavallı biricik Nazan... Arkadaşlarımla kitap hakkında konuşup kaynana olacak kadından dert yanarken bir yandan Mazhar'ın kayıtlısızlığından ( amanın nasıl kayıtsız olur o değerli yüzüğü karısına almışken demeyin sakın) bahsederken kimilerinin kitapta en toksik karakteri Nazan bulduğuna şaşırdım. Nazan neymiş efendim neden bu kadar sümsükmüş, niye hakkını savunamamış, niye susmuş sesini çıkaramamış... Empati kuracak olursak bu kadar iyi niyet ve saflık tabii insana zarar verir ki (verdi zaten) ama kitabın içinde Nazan bunların hepsine cevabını da verdi. Nazan'ın kocası gözünde hep Mazhar beydi ki kocası koca avukat! Nasıl hakkını arasın, nasıl " bar kızını" kocasının yanına yakıştırsın? Kendi bile yakıştıramıyor ki kaynana izin vermiyor! Evde Haminne Hacer Hanım varken o dinibitün(!) rastıksız sokağa çıkmaz, iş bitmemiş o kadın... Durmadan gelinine Süleymaniye'nin yarım pabuçlusu ve bir sürü bayağı hakaret ederken evde gelin bir yandan hizmette kusur etmezken nasıl gözünü açıp haklarını görebilir? Tüm bunların üstüne sevgili kocası Mazhar, kadının durgunluğundan bıkıp o değerli hediyeyi kaybetmesini fırsat bilerek öldüresiye zavallı Nazan'ı dövmez mi? Soluğu "bar kızının" yanında almaz mı? Mazharın işi de zor tabi(!) Nazan bu kadar bela içinde sıcakkanlı olamadı. Oysa Jale( Neriman) öyle mi? Ondaki işve cilve karısında hiç yok! Nazan itilmeye kakılmaya layık! Ne kadar eşi olsa da ne kadar evladı Haldunun anneciği olsa da... Bu konuda söylenecek çok şey var da geçiyorum, başına bu kadar felaket gelmiş bir kadını bu kadar müdafaa yeter de artar bile. Acaba başarılı, davasının peşinden ölüme dahi giden Mazhar Bey'de karısını birazcık müdafaa etseydi nasıl olurdu? Herhalde o zaman bu nefis ve sürükleyici romanı okuyamazdık. Tüm bunlar bir yana kitap gerçekten uzun
El KızıOrhan Kemal · Everest Yayınları · 202615,4bin okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Puan vermedi·224 syf.··
Beğendi
·
2025 3. kitabı
·
38 günde okudu
·
Okunma: 06 Temmuz 2025 11:42
Aradığın Şey Kütüphanede Saklı Japonya'da bir kütüphane... Yazar karakterlerini kütüphaneyle değişik tesadüflerle tanıştırıp hayatlarına dokunurken aslında herkesin hayatta yaşayabileceği sorunlara o kadar güzel eğilip çözümler bulmuş ki resmen kitap bitmesin istedim! Hayatın her aşamasından kadınından erkeğine, iş yaşamından evliliğe dair küçük ama bir o kadar etkili tavsiyeler barındıran bu kitap, siz bir şey anlatmasanızda her sayfasında sanki içinizi okuyup sıkıntınızı tespit eden bir falcı ya da çok iyi bir geleneksel tıpçı gibi. "Hayat, hep bir kaos halindedir. Koşullarınız ne olursa olsun işler her zaman planlandığı gibi gitmeyebilir. Ancak diğer bir yandan bakarsak gerçekleşmesini asla hayal edemeyeceğiniz hoş sürprizler sizi bekliyor olabilir." Bir kütüphanede karşılaşacağımız ve aradığımız her şeyi bir sohbetle çözüp uygun kitabı bize bulan kütüphaneciyle mi bilinmez ama günün birinde elinize alacağınız bir kitapla olduğu kesin!
Aradığın Şey Kütüphanede SaklıMichiko Aoyama · Domingo Yayınevi · 20244,739 okunma
Puan vermedi·200 syf.··
2024 10. kitabı
·
10 saatte okudu
·
Okunma: 09 Haziran 2024 19:36
Spoiler Uyarısı Hercule Poirot... Agatha Christie ile tanıdığım kendisinin de çokça övdüğü zekasına hayran olduğum o dedektif. Liseden bu yana bir çok kez cinayet çözümlemesine şahit olduğum o adam, bu kitapta veda ediyor bana. Hiç düşünmezdim, aklımın ucundan geçmezdi veda edeceği ve kitap bitene kadar oradan bir yerden çıkıp " Aslında gitmedim sevgili dostum hep buradaydım, seni kandırdım!" demesini bekledim. Ben hikayalerinde hep Hastings oldum ve Poirot giderken bile beni düşündü. O zaman bir karakteri bu kadar özümsediysem buradan ona veda etmeyi de kendime hak görüyorum. "Sevgili Poirot, seni tanıdığım için çok şanslıyım, orada bir yerlerde belki de zihnimin derinliklerinde hep iyi ol. Elveda sevgili dostum!" Ve perde indi gerçekten!
Ve Perde İndiAgatha Christie · Altın Kitaplar · 20202,304 okunma
Puan vermedi·64 syf.··
2023 11. kitabı
·
2 saatte okudu
·
Okunma: 11 Haziran 2023 16:56
Kitapta ailesine, çevresine, yaşadığı yere olan hislerinden bahseden genç kız, beni zaman zaman karamsarlığa sürükledi ama düşüncelerini bu kadar güzel ifade etmesi, en azından kendi içinde, çok hoşuma gitti. Onun gibi her hissettiğimi böyle ifade etme istediği oluştu bende. Ama ikimizde gerçek düşüncelerimizi, sevdiğimiz şeyleri diğer insanların önünde gizliyoruz. Sadece kabul edilebilir taraflarımızı gösteriyoruz, böyle olunca da benliğimizden, fikirlerimizden, gerçek bir insan oluşumuzdan geriye bir şey kalmıyor sanki. Öğrenci kızda buna çok üzülüyor, içerliyor, bir anda ağlayası geliyor. Çok fazla benzer duygularımız olduğunu düşünsem de yerine göre ben yerine göre o daha merhametli. Ben bu kısa hikayede fazlasıyla kendimi buldum ve yazarın anlatımından oldukça etkilendim öyle ki "... İyi geceler. Ben prensi olmayan bir Külkedisi'yim. Tokyo'nun neresinde olduğumu biliyor musunuz? Beni bir daha göremeyeceksiniz." cümleleriyle veda etmesi beni hayli üzdü. Onunla karşılaşmak, konuşmak değilse mektuplaşmak isterdim. Gerçi beni de yargılar mı diye çekinirdim ama olsun...
Düşünce
Öğrenci KızOsamu Dazai · İthaki Yayınları · 202213,6bin okunma