"Kutsal olan sevgidir, her iyilik, her güzellik bununla birlikte gelir. Çalışarak yaratarak, mutluluk bunlardan sonra gelir."
Yaşar Kemal ve Çıplak Deniz Çıplak Ada; Bir Ada Hikayesi serisinin son kitabı.Mübadele dönemini anlatan serinin son kitabında da umut etmek ve bundan hiç vazgeçmemek başroldeydi. Bir adada farklı toplumdan oluşan insanların birlik ve beraberlikleri,birbirlerine her şekilde destek olmaları, aşkları, sevgileri çok güzel anlatılıyor.
İlk kitaptan son kitabına kadar merak ve heyecanla okudum. Ama bu kitabı elime aldığımda diğer kitaplarına göre daha kısa geldi ve olayların işlenişi daha hızlı oldu.Sanki yazayım artık konu çok uzadı bitireyim gibi olmuş. Bazı noktalarda "Buraya ne zaman geldik, dün buradayım ne oldu."şimdi dediğim yerler olmadı değil. Fakat yinede okurken hiç sıkılmadığım, bazen hüzünlendiğim, bazen ağladığım, bazen de mutlu olup güldüğüm çok yerler oldu.
Yaşar Kemal'in bu serisi de İnce Memed kadar çok okunması gereken seriden biri bence. Kesinlikle tavsiye ederim...
Kitapla ve sevgiyle kalın. Umudunuz hep canlı kalsın...