Işık bir objeye çarptığında bir kısmı emlilir diğer kısmı ise saçılarak etrafa yansır.Çevremizdeki nesnelere ait renklerin oluşmasında bu emilme-saçılma dengesi önemli rol oynar.Doğaya baktığında diğer renklere göre en fazla saçılım gösteren mavidir.Mesela uzaklardan masmavi gözüken denizi düşün.Eğer deniz suyunu avuçlarının arasına alırsan normal su gibi olduğunu görürsün.Aynı şey gökyüzü için de geçerlidir.Renksiz olmasına rağmen mavi gözükür çünkü mavi,hiçbir şeyin kolay kolay emip hapsedemeyeceği en özgür renktir.