Biraz gazete kitap okuyan mürekkep yalamış herkes Galileo Galilei'nin (1564-1642) kim olduğunu az çok bilir. Söz konusu bilim olunca anlamadığı şeyler pek azdı. Astronom, fizikçi, mühendis, filozof ve matematikçi olarak bilinir. Fizik bilimin babası olarak kabul edilir. Mahkeme olarak orta çağda kurulmasının ötesinde Engizisyondan bir orta çağ bataklığı olarak bahsedildiğini belki siz de okumuş yahut duymuşsunuzdur. Orta çağda bilim ile din çeliştiğinde bilim değil kilisenin sözü geçerli oluyordu, daha pek çok örnekle beraber Galilei örneğindeki gibi. Bu biyografi içerikli bilim kitabında yazdığı gibi ''Galilei Aristoteles'in mantığa dayalı doğa görüşünü matematiksel ve deneye bağlı fizik bilimine dönüştürmüştür.'' Babası tarafından doktor olmak üzere teşvik edilmekteyken, babası matematik konusunda gerçek bir yeteneğe sahip olduğuna ikna edildi. Sayısız deney gözlem yapmış kuramlar geliştirmiştir bunları matematik formüllerle ifade etmiştir. Kilise yanlısı Aristotolesçi filozoflarla polemiklere girişmiş engizisyonun hedefi haline gelmiştir. Katolik Kilisesinin yetkilileri tarafından yargılanıp suçlu bulunmuştur. Yine de bilime dönük sansürü aşmanın yollarını hep aramıştır. Okuduğum bir başka kaynakta yazdığı gibi: ''Teleskopu bulan kişi Hollandalı mucit Hans Lippershey'dir. Galilei, uzaktaki cisimleri yakındaymış gibi gösteren bir aletin var olduğunu öğrenince tasarımı inceleyip kendi teleskopunu yapmıştır.'' Gezegenlerin hareketlerini inceliyordu. Formülasyonunu gerçeğin gözlemi üzerine kurduğu için aldığı sonuçlar mükemmeldir, ona karşı zihin dünyasında soyut ve içi boş bir gerçek yaratıp peşinden giden statükonun Kilise temsilcileri ise Dünyanın Güneş çevresinde döndüğünü artık kabul etmiş haldedirler. Okurken sayıca çok olmayan, matematikle ilgili kimi