peru lama

peru lama
@KitapSevenLama
Ot yemek ve hoşlanmadığım şahısların yüzüne tükürmekten arta kalan zamanımı kitap okuyarak değerlendiriyorum.
Reklam
Puan vermedi·126 syf.··
2020 33. kitabı
İnsanlık hakkında bir eser Fareler ve İnsanlar. Şu an fark ettim ki karşımıza ha bire okunmasıgereken-okunmasıgereken-herentelektüğelinrafındakikitaplar diye çıkan kitap listelerinde adı yeterince yer almıyor. Okumadıysanız efendim, okumanız tavsiye edilir. Amerika'da Büyük Depresyon Dönemi ama günümüz Türkiye'sini aratıyor mu derseniz bence aratmıyor. Aslında şu sıralar elime geçen her türlü negatif şeyi ülkenin durumuyla bağdaştırabiliyorum bir şekilde, acaba neden? Neyse, para kazanmak ve daha iyi bir hayat elde etme düşleri (anlık gençliğin iş bulayım kendi hayatım olsun hayalleri) o hayallerin bir türlü gerçekleşmemesi (günümüz ekonomisi = Büyük Depresyon) Yanı sıra okumamın üzerinden çok uzun süre geçtiği için adını hatırlayamadığım tavşanlara fazlasıyla tutkulu olan arkadaşın, aslında son derece yumuşak olan mizacına karşın doğru şartlara sahip olmadığı için gelen hazin sonu da yanlış ülkede doğmakla yeteneği harcanan yüzlerce sanata, edebiyata ya da az bilinen bir alana yetenekli gencimizin kendilerini asla keşfedememeleriyle de bağdaştırabilirsiniz belki. Uzak alaka diyebilirsiniz belki ama benim aklıma bu düşünceleri getirdi. Sonu midenizi bulandırmış ya da bulandırmamış olabilir ama ben Steinbeck'in amacının da zaten bu olduğunu düşünüyorum. Çünkü bu insanlığın gerçek yüzü. Çünkü bu Biziz. Farklı olan, çoğunluk gibi olmayan her şeyden tiksinen insan türü.
Edebiyat
Fareler ve İnsanlarJohn Steinbeck · Sel Yayıncılık · 2023211,8bin okunma

peru lama

, bir kitap okudu
Puan vermedi·126 syf.··
2020 33. kitabı
John Steinbeck
8.5/10 · 211,8bin okunma
6/10
·112 syf.··
2020 32. kitabı
Bunun tam olarak bir inceleme yazısı olacağını söyleyemem ama bu dünyada her türlü fikrin belirtilmesi gerektiğine inandığım için bu yazıyı yine de yazma gereği duydum diyelim. Artık her yerde adını duymaktan bıktığımız kitap: Yabancı. Yeter artık deyip okudum ve bitirdiğimde hissettiğim şey tam olarak şuydu: Bu muydu yani? Yazıldığı dönemde daha farklı algılanmış olabilir belki ne de olsa 1950'ler ama 2000'li yılların metropol insanının zaten her gün karşılaştığı hissizlik hali, okuduğumda bana o kadar da şaşırtıcı bir kurammış gibi gözükmedi. Belki bu benim duyusal yapımdandır ya da ben de bir şeyler tuhaftır. Oldum olası Kafka'yı da sevemedim zaten, Camus da ne yazık ki rafımda onun yanında yerini alıyor. Peki bu görüşlerime rağmen Veba'yı okuyacak mıyım? Evet. Onun Yabancı'dan daha iyi olmasını umuyorum.
YabancıAlbert Camus · Can Yayınları · 2025137,4bin okunma