{Hanbeli}
Okumayı zevk değil akîde meselesi görenlerdenim. Kur’ân ve Sünnet merkezli okur ve yazarım. Kalemim süs için değil; hakkı ayırmak, bâtılı teşhir etmek içindir. Popülere değil, hak olana meylim var.
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Eşyalar sevilip insanlar kullanılmaya başlanınca, herkes biraz daha yalnızlaştı. İnsanlar artık bir kalbi anlamak için değil; işine yaradığı kadar yanında tutmak için birbirine yaklaşır oldu. Dostluklar menfaate, sevgiler çıkara, muhabbetler ise gösterişe dönüştü. Bir insanın ahlâkına, sadakatine ve merhametine değil, ne giydiğine, ne kullandığına ve ne sunduğuna bakılır oldu. Halbuki insan eşya için değil,eşya insan için vardı. Şimdi ise kırılan bir telefonun üzüntüsü, kırılan bir kalbin önüne geçti.
Belki de bu yüzden kalabalıklar arttıkça samimiyet azaldı. Çünkü insanlar birbirinin ruhuna değil, sadece birbirinin dünyasına dokunmaya başladı.
Ali'nin şöyle dediği rivayet edilmiştir: Hatice, Allah Resûlü sallallahu aleyhi ve sellem'e cahiliye döneminde ölen iki çocuğunun durumunu sordu. Allah Resûlü sallallahu aleyhi ve sellem "Onlar cehennemdedir" buyurdu. Allah Resûlü sallallahu aleyhi ve sellem, Hatice'nin bundan hoşlanmadığını yüzünden anlayınca "Eğer onların yerlerini görseydin, kendilerinden nefret ederdin" buyurdu. Hatice "Ey Allah'ın Resûlü! Peki, ya senden olan çocuğum?" diye sorunca, Allah Resûlü sallallahu aleyhi ve sellem "Cennettedir" buyurdu. Allah Resûlü sallallahu aleyhi ve sellem ardından da şöyle buyurdu: "Şüphesiz mü'minler ve çocukları, cennette, müşrikler ve çocukları da cehennemdedirler." Sonra da "İman eden ve nesilleri de iman konusunda kendilerinin yoluna uyanlar var ya, biz onların nesillerini kendilerine kattık..." âyetini okudu.
Ali'nin şöyle dediği rivayet edilmiştir: Ebû Tâlib vefat ettiği zaman Allah Resûlü sallallahu aleyhi ve sellem'e gidip "Dalâlette olan ihtiyar amcan öldü" dedim....