Delilik şüphesiz aptallıktan iyidir.Delilik var olmuş bir zekanın yok oluşudur;aptallık var olmamış bir zekanın var olmamağa devam edişidir.Deliliğin hiç olmazsa mazisi şanlı.Aptallığın şerefli bir tarihi bile yok.
Yoksa spekülatif düşünce mahsülü olmadan, sadece bütün bir cemiyet ve onun geleneklerinin çocukluğundan beri onun içine tabaka tabaka yığdığı kör inançlardan mı geliyordu? Şimdiye kadar neredeydi bu duygu? Uyanması için dürtüklenmesi mi lazımdı?
Şu an sahip olduğunuz o havalı tavırlarınız her şeyi bildiğinizi sanmanız size zamanında iğne deliğinden geçebilecek küçüklükte bir dut olduğunuz gerçeğini unutturmasın lütfen.