Uzunca bir süre insanın nasıl olup da kendi türünden birinin canına kıyabildiğini, hatta kanunlar ve devletlere neden ihtiyaç duyulduğunu anlayamadım. Ancak vahşet ve katliamların ayrıntılarına vakıf oldukça şaşkınlığım azaldı, tiksinti ve nefretle başımı öte yana çevirdim.