A y Ş ê

A y Ş ê
@Kitapkoloji
İnsanlar kötüydü, Kitaplara sığındım !
Özel Rehabilitasyon Merkezinde Öğretmen
Üniversite mezunu
6 Mayıs 1994
353 okur puanı
Ekim 2022 tarihinde katıldı
"O şimdi çoktan uçup gitmiş yılları saatlerce, günlerce anlatabilirim, bütün hayatının takvimini gözlerinin önüne serebilirim ; ama canını sıkmak istemiyorum, sana acı çektirmek istemiyorum.”
Sayfa 15 - Venedik yayınları·Kitabı okudu
Reklam
Eski kitapları okumaya bayılıyorum:) o eski kitap kokusu ...
Benim kendime ait sadece bir düzine kadar ucuz , yırtık pırtık karton ciltli kitabım vardı , onları herşeyden çok severdim ve tekrar tekrar okurdum...
Sayfa 16 - Venedik yayınları·Kitabı okudu
Sadece Seni Sevdim .
Şimdi dünyada benim için artık sadece sen varsın , sadece sen , benim hakkımda hiçbir şey bilmeyen sen , hiçbir şey umrumda olmayan biri gibi davranan veya her şeyi ve herkesi yok sayan sen . Sadece seni sevdim , beni hiç tanımamış olan ve hep sevdiğim seni .
Sayfa 9 - Venedik yayınları·Kitabı okudu

A y Ş ê

, bir kitap okudu
7/10
·368 syf.··
Beğendi
·
23 günde okudu
·
2023 16. kitabı
Hakan Günday
7.9/10 · 6,3bin okunma
Kabil Habil`i öldürmemiş olsa , bugün dünya nasıl olurdu ?
7/10
·368 syf.··
Beğendi
·
2023 16. kitabı
·
23 günde okudu
·
Okunma: 14 Temmuz 2023 12:36
Değerli okuyucu arkadaşlarım öncelikle uzun bir aradan sonra yeniden inceleme yapmaya başladım . Zaten Hakan Günday kitapları ayrı ayrı güzel severek okuduğum yazarlardan birtanesi.. fakat bu kitabı beni pek içine cekemedi.. hayata mülteci kampında başlayan, patlayan bombayla yüzünü kaybeden ve bir yardım kuruluşunda barışı getirmek için mücadele eden Zamir'in hikâyesini anlatıyor.. Doğar doğmaz bir mülteci kampına bırakılan Zamir'in hikâyesini anlatıyor. Her ne pahasına olursa olsun savaşı önlemek için kurulmuş bir örgütün üyesi olan Zamir, dünyanın trajedisini kendi trajedisi ile omuzladığı zorlu müzakerelerde dünyayı dolaşıyor.. kitap bu şekilde ve çok fazla din ile alakalı konu ve absürt yazılar okudum bu hiç tasvip etmediğim bir durumdu. Yeraltı edebiyatının yazarlarından bir tanesi amenna ama dini öne katması ve sürekli cinsel içerik cümleleri kitapta beni çok rahatsız etti .. Hiç var olmaması gereken biri gibi hissediyorum kendimi. Neden hayatta kaldım? Herkesin yerini bulup oturduğu kalabalık bir sofrada, ayakta kalmış gibi hissediyordum. Neden o kampta ölmedim? Bardağı taşıran son damla gibi… Hiçbir zaman bardağa ait olmamış ve gelişiyle her şeyi altüst etmiş o damla gibi hissediyordum kendimi. (s.22) Çünkü o iki ülkede kadınlar, barış zamanında bile bir savaş esiri olarak doğarlardı. Savaşı doğarak kaybeder ve erkeklere esir düşerlerdi. Bu yüzden o topraklarda bir kadının yeni doğmuş bebeğini terk etmesi, hayatı boyunca bir savaş esiri gibi işkence görmesi kadar olağandı. Hatta bir savaş esiri gibi herkesin gözü önünde vahşice infaz edilmesi kadar olağan.. (s.36) İnsan insanı görebilse dünya bambaşka bir yer olacaktı! (s.360) Daha bir çok alıntı var tabiki kitap içerisinde güzel betimlemeler de var fakat anlaşılması zor bir kitaptı ... Tavsiye edermiyim
Yeraltı Edebiyatı
ZamirHakan Günday · Doğan Kitap · 20216,3bin okunma
Reklam