MELOPHILE ♡︎

MELOPHILE ♡︎
@Kitapmagnolyasi
“Kitap bir limandı benim için. Kitaplarda yaşadım. Ve kitaplardaki insanları sokaktakilerden daha çok sevdim.” #84624956 #106991455 instagram.com/kitapmagnolyasi
8/10
·256 syf.··
2020 67. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 08 Temmuz 2020 20:57
Herkese İyi Akşamlar Kitap Dostlarım! Keyifler nasıl bakim? Beni sorarsanız sıcaktan ölüyorum :( Sabahattin Ali'nin yazdığı Kürk Mantolu Madonnayı geçemedi bu eser bende. Sizleri bilemem.. Kürk Mantolu Madonna'dan aldığım hazzı bu eserinde alamadım. Ama kitap genel itibariyle güzeldi. Kitaptan aldığım en iyi ders; yaptığımız kötü şeylerin tek sorumlusunun kendimizin olduğunu görebiliyoruz kitapta. Ömer tamda kendi yaptığı kötü şeylerin sorumluluğunu çekiyor. Yazarımız bu konuyu gayet güzel cümlelerle, betimlemelerle anlatmıştır. Romanın konusu; birbirini severek ama çok da iyi tanıma fırsatını bulamadan evlenen Macide ve Ömer çifti, hayata bakış tarzları, kişilikleri farklı olduğundan bu ikilinin anlaşamayarak boşanmaları üzerine kurulu bir romandır. Macide ve Ömer'in Balıkesir’den başlayıp İstanbul’da son bulan aşk serüvenleri anlatılır. Bu serüvenlerde üç temel şahıs vardır: Macide, Ömer ve Bedri. Romanın dili sade, yalın ve oldukça akıcıdır. Bir de romanda gereksiz konuşmaların çok fazla uzatıldığını düşünüyorum. Arada okurken sıkılmadım değil. Ne yalan söyliyim.. Keyifli okumalar..
1000Kitap
İçimizdeki ŞeytanSabahattin Ali · Yapı Kredi Yayınları · 2019209,1bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
8/10
·480 syf.··
2020 50. kitabı
Herkese geceden merhaba derim. Ben deniz gece kuşu. Bundan sonra paylaşım saatlerim gece yarısı... Herkes uyuyor, kafa rahat. Yaz anam yaz hesabı Kitap Asya ve Boran'ın hikayesi. Asya'nın babası birtakım kötü kişilere borçlanıyor, bunun ağırlığına dayanamayarak intihar ediyor, gerideyse evi elden gitmek üzere olan bir eş ve iki çocuk bırakıyor. Asya lise son sınıf, okulunu bitirmek istiyor, ancak babasının ölümü üstüne bu Hasan Gençoğlu denen adam evlerini ellerinden almasın diye onunla bir anlaşma yapıyor. Anlaşmaya göre Asya İzmir'e, Hasan Gençoğlu'nun oğlunun yanına çalışmaya gidecek, okulunu da bitirebilecek ve evleri onlarda kalacak. Annesi de istememesine rağmen Asya tek çaresine tutunarak bu yola çıkıyor. Boran ise dengesiz, sinirli ve kötü mafyamsı bir adam. Uyuşturucu falan satıyor. Babasının adını sürdürmek zorunda olduğuna inanıyor. Asya'ya verdiği görev düşmanlarının arasına sızıp bilgiler getirmek. İkili aynı evin içinde olunca da olanlar oluyor, birbirlerine kayıtsız kalamıyorlar ve hikaye başlıyor. Kitap klişe doluydu ama artık alıştık :D hiç kötü eleştiri falan yapmıycam bu konuda.Kitabın en çok sonunu sevdim, gözlerim doldu. Ama size o kısmı söylersem spoiler olur diyemiyorum :( Bir yanım kitabın o şekilde bitmesi en iyisiydi diyo, öbür yanım hayır öyle son olmamalıydı. Manyak mıyım neyim ya :D Offfffffffff
1000Kitap
Zor AşkAylin Ay · Agapi Yayınları · 2015138 okunma
10/10
·68 syf.··
2020 45. kitabı
Stefan Zweig Bey'in yazmış olduğu kitaplardan ''Santranç'' ı ilk okumuştum ve anlamayıp bırakmıştım. Ondan sonra da yazara hiç şans vermemiştim. Ama bence yaşımın küçüklüğünden dolayı o yıl okuduğum kitabı sevmemiştim diye düşünüyorum. Ama yazara şans verdim ve iyi ki verdim. Kitap tek kelimeyle muazzammmmmm.. :)) Karantina günlerinden öncelerden bir gün ben okuldayken şansa matematik hocamız derse gelmemişti. Ben dedim kesin kıyamet kopçak :)) Daha sonra Asu friendsim bana bu kitaptan biraz bahsetmişti ve o anda çok merak etmiştim. Bookstagram hesaplarında falan da görüyordum. Kendi kendime dedim ki Roj herkes okumuş bu kitabı sende okumalısın ve okudum bugün başladım ve bitti. Çerez gibi yedim valla :)) Tanınmış bir roman yazarı olan Bay R doğum gününde bir mektup alır. Bu uzun mektubun üzerinde gönderenin adı sanı manı hiçbir şey yok. Bay R bir geziden dönüp evine geldiğinde o günün doğum günü olduğunu fark etmiştir. Uşağı ona bir tepsi ile biriken mektupları bırakır. Bay R. ise mektupları incelerken bir mektup çok dikkatini çekmiştir. Mektup şu cümle ile başlar “Sana, beni asla tanımamış olan sana… Bu mektup sana ulaştığında ben hayatta olmayacağım “ Mektup oğlunun ölümü ile çok sarsılan bir anne tarafından yollanmıştır. Mektubu yollayan kadın bu mektubu anılarını anlatmak, yazara olan aşkını itiraf etmek ve ölmeden evvel hissettiklerini yazara ulaştırmak için yazmıştır. Kadın, Bay R.’yi ilk tanıdığı günden başlayarak ölümüne kadar olan aşkını anlatmıştır. Kısaca on üç yaşında iken yazara âşık olduğunu da belirtmiştir. Fakat yazarın bunu asla fark etmediğinin de farkındadır. Bazı geceler kolunda bir kadınla eve geldiğini gördüğünde üzülmüş, yazarın kendisini fark etmesini istemiş ama yazar hiçbir zaman bu bunu fark etmemiştir. Çok yazdım ya . Kitap
1000Kitap
Bilinmeyen Bir Kadının MektubuStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2022266,8bin okunma
10/10
·247 syf.··
2020 9. kitabı
Ağlasam sesimi duyar mısınız, Mısralarımda ; Dokunabilir misiniz, Gözyaşlarıma, ellerinizle? Bilmezdim şarkıların bu kadar güzel, Kelimelerinse kifayetsiz olduğunu Bu derde düşmeden önce. Bir yer var, biliyorum; Her şeyi söylemek mümkün; Epeyce yaklaşmışım, duyuyorum; Anlatamıyorum. ^^Orhan Veli Anlatamıyorum^^
Şiir
Bütün ŞiirleriOrhan Veli Kanık · Yapı Kredi Yayınları · 202431,4bin okunma