Tam da zamanında okunan bir kitap yorumu ile geldim karşınıza. #akbelen gerçeği ile yüz yüze olduğumuz şu günlerde Buket şimdi bu kitapla ne alakası var diyenleri- bu kitabı tekrar okumaya davet ediyorum. Biz sanıyoruz ki bütün canlılardan üstünüz , bütün canlılardan akıllıyız istersek asarız istersek keseriz istersek katlederiz- kimsenin de sesi çıkmaz —- bunu bu şekilde düşünenlerin de aynı ölçüde yanılacağını , gün gelip devranın döneceğini, hırs para şöhret gibi anlık zevkler sağlayan yıkıcı bağlayıcıların getirdiği ruhsal yıkımın - doğayla öcünün alınışı , -bu kitap- oysa ki biz gideceğiz , insanlık bir yaşlı adam da olsa bir gün kabullenmeyi acı tecrübelerle ödeyecek ve sesimiz çıkmayan insanlar olarak utancımızı da belki perdeleyerek sadece izleyeceğiz- tabi bizden de geriye bir şey kalırsa- #akbelenedokunma ! Bu konu hakkında çok doluyum, doluyuz- ama sesimiz çıkmadığı için her geçen gün daha da şaşırmaktan kendimi alamıyorum- ne olsun istiyoruz gerçekten ? - ne olacak ve silkeneceğiz ? daha neyi bekliyoruz ? sormak istedim sadece- iyi ki de okudum bu güzel kitabı - yeni kitaplarda görüşmek üzere hoşçakalın #yaşlıadamvedeniz #ernesthemingway #hemingway
''Ben, mahşer gününün dehşetinden başka iman, secdeden başka namaz tanımayanlardan değilim. Ben nasıl mı namaz kılarım? “Bir gülü seyrederim, yıldızları sayarım, yaratılışın güzelliği, onun düzenindeki kusursuzluk karşısında büyülenirim, Rabbim’in en güzel eseri olan insanın, onun bilgiye aç beyninin, aşka aç gönlünün, uyanmış veya tatmin edilmiş tüm duyguların karşısında hayranlığa kapılırım…''