Gül

işte ben hâlâ varım; bütün acıları ölçüp biçip tartarak-- sense, kayan bir yıldız gibi hızla uzaklaşıyor; son anda da dönüp bir göz kırpıyorsun, yalnızca...
Reklam
Belki temel hata, sevgiyi bir 'duygu' işi olarak görmekte -- duygu yanı yok değil; ama bu, bilinçle dengelenmezse--yalnızca duygusal kalırsa-- kişinin özgürlüğü pahasına yürüyor. Bu oluşumun en önemli göstergesi, k ı s k a n ç l ı k: sevginin tek yanlı yozlaşması... Akıldışı hâle gelmesi, bilgiyi çeler hâle gelmesi... Sevginin iki kişinin ilişkisi olmaktan çıkıp, bir kişinin ötekine yönelik tutumu hâline gelmesi...
... her birimiz ötekine tanıdığı ilişki uzamında yalnızca ona yer tanır, başka ilişkileri oraya sokmazsa, bağlılık sağlanır; öte yandan, o ilişki uzamı, her birimizin toplam yaşamında, başka ilişkilerimizi tabiî ki etkileyecektir, ama, onları belirlemez ya da yutmağa, bütün yaşam uzamımızı kaplamağa çalışmazsa, bağımsızlık da sağlanabilir.
içimden akmağa çalışan özlem türkülerini geri itiyorum; onların yeri burası değil.
Her içtenlik çabası, gidiyor, dolambaçlı ilişkilerimizde kurduğumuz sahteliklere çarpıyor -- sana bunun için yazmağa çalışıyorum (konuşmalar her zaman sahteliğe, yapmacıklığa, çünkü geçiciliğe açıktır; oysa yazı, kalır).
Reklam