Kalabalık karakter kitlesi. Her ailenin bedbahtlığının temelinde devrin ataerkil rejiminin yumuşak ve sert tasviri. Üzgün kadınların arkasında erkeklerin egoist düşüncesizliği. Eserde sadece Lamia başından sonuna kadar mesut ve bahtiyar. Doğal olarak yaşam tarzı ve bir o kadar da ekonomik zorluklardan uzak aile yaşamı ne onu ne de ailesini kendisi üzerinde bir baskı oluşturmaya izin vermemiş. Tekrar okur muyum? -Evet
Mai ve SiyahHalid Ziya Uşaklıgil · Kızıl Panda · 202134,8bin okunma
"Bir duvar yazısı yüzünden öldürülmez ki insan" Farklı yüzler, tanıdık hayatlar. Geçtiğimiz asrın her çeyerğine ait hikayelerini içinde barındıran bu kitapta çevremizdeki bir çok tanıdığımızı, belki de kendimizi buluruz. Tekrar okur muyum? - Evet
Küçük bir hikaye, yalnız büyük romanın bir sayfası gibi. Hani hangi satırını, sayfasını yazayım diye düşünürüz ya. Bunu yazsam öbür satıra saygısızlık olur, onu yazsam diğer sayfa küser dercesine. Tekar okur muyum? - Evet