Koray Sarp

Koray Sarp
@KoraySarp
Ne olacak bu ülkeyi sonu?
17 yaşındaki 5 aylık hamile Sezen Ünlü, eşi tarafından 16 yerinden bıçaklanarak öldürüldü ❗
İnsan ve Toplum
Koray Sarp
#kadınaşiddet -Bu bataklığın suyu da çamuru da; -Her şeye hakkı/m var koca zihniyeti ile -Namus etiketini sadece kadınların alnına yapıştıran zihniyetten geliyor. Bazı hasta zihinli erkekler, asırlardır kadını kendilerinin duygusal işçisi, evlerinin bekçisi, toplumun günah keçisi olarak görüyor. Kadını toprak sanıp, iliklerine kadar sömürüyor. Kadına stres topu, mutfak robotu, cinsel obje muamelesi çekiyor. Kadını varlığında değil, sadece yokluğunda fark ediyor. Yarattıkları öfke, nefret ve korku ortamında, Kadınlara esaret yaşamı sürdürülüyor. Kadınlar dövülüyor, sövülüyor, kovuluyor, ya da vurulup öldürülüyor. . Sadece fiziksel şiddetle değil, Zihinsel ve duygusal istismarla defalarca bıçaklanmalarına rağmen, Yaralarını gösteremiyor kadınlar, Ruhen yıkık bir harabeye döndürülüyor. Ve maalesef, -Bize en yakın olanlar, en keskin bıçağı elinde tutanlar oluyor, Sen onun saçının teline kıyamazken, o senin canına kıyıyor. Çoğu kadın kendini, Hep yakalanmak istenen bir kuş gibi hissediyor. Oysa kafeslere göre degil kadın, En az erkek kadar özgürlüğü hakkediyor. . -Zaten sevgi özgürlüktür, bir pranga degil.- -Şiddetin olduğu yerde sevgi olmaz.- -Evlilik güç gösterisi, ego savaşı değildir.- -Mutlu evlilikte üstünlük savaşı yoktur, kıskanmak yerine güvenmek vardır.- . Kaldı ki evlilik bir kafeste esir hayatı yaşamak da değildir. Evlendik diye, başımıza heykel dikmiyoruz, Kadını erkeğe, erkeği kadına köle etmiyoruz. Ahh adam olamamış erkekler ah, delik deşik olduk. Siz öldürmekten yorulmadınız mı? biz ölmekten yorulduk. . Hayalleri peşinde koşmaktan başka, Ne yaptı size bu şiddet uyguladığınız kadınlar? . Yapmayın...! Sevdiğin kadın için cenneti yeryüzüne getireceğinize, Ayaklarının altına cennet serili kadına, Cehennemi yaşatıyorsunuz. -Hiç bir kadın cenneti bulmak için, erkeğin cehennemine katlanmak zorunda değildir.- Zorbalık üzerine hayat inşa edilmez. -Kadın, erkeğin satranç taşı da değildir.- Zorla ne nefret ettirebilirsiniz ne de sevdirebilirsiniz. . -Bir kadın için en acısı, Sevdiği adamın, eli bıçaklı katili çıkmasıdır.- Oysa sevgi ne acı çekmek ne de acı çektirmektir. . Hem unutmayın ki...! Mazlumun çığlığını serçeler taşır, Dört nala koşar şiddet gören kadının ahı, Arş-ı Âlâ’ya ulaşır. Ve mutlaka tecelli eder ilahi adalet, Bu vahşet er yâda geç yapanların ayağına dolaşır. Çekip gidenlere bir bak, mezar taşları ne anlatır. *Düşünmek Yalamın Pasını Silmektir, Tahsin Özmen, Karina Yayınevi, Ank, 2018
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Elbet baharı olacak her kışın
kış, yularından tutamadığımız bir attı bembeyaz dişlerini göstererek gitti dağıldı örtü, çözüldü çiçekleri tutan kar kollarında uyuyan serçeleri uyandırdı çamlar kurtuldu ltihaplı tanelerinden yaraları kanayan nar gözümüz aydın...! toprakta havada suda, taptaze bir çoşku var erik dalları gülüyor, lirik çiçek tarlaları filiz veriyor demek ki sütten kesilmemiş, dörtnala doğurgan bir bahar geliyor... . içimde çıldırmış bir orkestra şefinin çoşkusu var
Edebiyat
Koray Sarp
Cejna azadiyê, sembola aşitî û biratiyê, pêşengê biharê, Nevroz pîroz be. Barış ve kardeşliğin sembolü, baharın müjdecisi, Nevruz kutlu olsun.🌼🦋
Sevgisiz Bir Babanın Gölgesinde Büyümek
Bazı Yörelerde Kız Çocuklarının Çörek Otu Kadar Kıymeti Yoktur- Evet her kız çocuğu gibi benim de Bir babam vardı. Çocukluğum boyunca onun gözlerinde kendime ait bir yer aradım. Bir pencere, bir ışık, bir küçücük sıcaklık… Bulamadım. Bir türlü gözüne giremedim. . Evet bir babam vardı. Lâkin çok soğuk bir rüzgardı. Sadece nüfus cüzdanımda adı, evimizin her yanında gölgesi vardı. Babamın paltosu askıda bir dağ gibi dururdu. Ama o dağın arkasında hiç güneş açmazdı, hep bulutluydu. Çatık kaşlarında asılı duran o ağır kilit, Bütün çocukluk neşemi odalara kilitlerdi. Bir evin içinde bulunup da kız çocuğunun hayatına hiç dokunmayan, Aynı evde yaşayıp da hiçbir şeyi paylaşmayan iki yabancıydık sanki birbirimize. Aynı çatı altında, ayrı dünyalarda, Bir yabancıyı ağırlar gibiydik her akşam. .
Şiir
Koray Sarp
Aşk sen nelere kadirsin.💐
Gün yanıyor, Gece sular altında, Bana öyle güzel bakma...! Taşa donerim sevmezsem, Allahım!... Aşsız bırak ama, Ne olur beni aşksız bırakma...!
Şiir
Koray Sarp
Hep beraber amin diyelim bari de bi işe yarasın. Hahaha😂