Dilek çiçekli (mavii)

Puan vermedi·216 syf.·
9 günde okudu
·
Okunma: 29 Kasım 2025 00:00
·
2025 5. kitabı
Halide Edib Adıvar
8.6/10 · 13,7bin okunma
Reklam
Puan vermedi·222 syf.··
2025 4. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 15 Ekim 2025 00:00
Sonu nadsıl bitecek diye merakla okudum. Çok beğendim ve çok düşündüm. Anne-babası eşkiya tarafından öldürülen küçük çocuğun kaymakam tarafından evlatlık edilmesi ve sonrasında kaymakamın kızıyla birbirlerine sevdalanıp sonlarını anlatan hikaye. Anne babasızlığı, okumaya karşo gelişi buna rağmen sağlam kişiliğe sahip Kuyucaklı Yusuf. Büyürken işi ve okumayı önemsemeyen, istediğinde her işi yapabileceğini düşünen fakat iş başa düşünce aslında hata ettiğini anlayan Kuyucaklı Yusuf. Eserin sonunda yarinden ölüm ile ayrılan ve yeni yaşam yollarına düşen Kuyucaklı Yusuf üzüldüm sanki sonunda ve bir annenin bir kız çocuğu için ne kadar da kıymetli bir varlık olduğunu tekrar hatırlatan eser. Sadece ilmi okumak değil, gerçekten hayatı ve yaşamayı okumak...
Kuyucaklı YusufSabahattin Ali · Yapı Kredi Yayınları · 2025210,8bin okunma
Puan vermedi·184 syf.··
2025 3. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 05 Ekim 2025 00:00
Kitabın isminin cezbiyle ve Can yayınları ise kesin güzel eserdir diyerek başladığım bir eser. Okurken psikolojik düşüncelere dalmadım değil ( kızını yetiştirme tarzı filan) daha farklı maceralı bir yol olacak diye bekliyordum. Güzel miydi, değil mi bilmiyorum desem yeridir fakat sonunu merak ederek okudum. Nasıl devam edecek neler olacak diyerek. Özetle bir annenin kendi geçmiş travmalarına rağmen yavrusunu hastalık derecesinde sevmesi ve koruması adına duygularınızı ve kendinizi sorgulatmıyor da değil hani. . . Şunu da eklemeliyim anne sevgisi, çocuğu büyütürken ki halinin çok kıymetli olduğunu bir daha gözler önğne seriyor bence. Evet evebeynlik yolda öğreniliyor ve çocuğu koruma veya hayata hazırlama kısmında galiba korkularımız bizi hatalara sürüklüyor. Kendi annesinden gmrdüğü sevgisizlik, istenmemişlik duygusu eserdeki anneye hatalar yapmaya sevk etmiş ve geçmisinden bebeğiyle kaçmaya başlamiş bir annenin hikayesi...
Biz Kimden Kaçıyorduk Anne?Perihan Mağden · Can Yayınları · 2007304 okunma
"Herkesin dua kitabı kendine" diyor annem. "Bizim dua kitabımız, onlarınkinden hiç de önemsiz ya da aşağı değil Bambim. Yalnızca aptallar sırf kendi kitabının değerli olduğunu sanır. Oysa Mühim olan, herkesin bir kitabının olması. Onu doğru dürüst okuyabilmek önemli olan. Hiçbir dua kitabı diğerinden daha mühim ya da üstün değildir".
Sayfa 174·Kitabı okudu