Neden dünya çapındaki en önemli klasiklerden birisi olduğunu okuyunca çok daha iyi anlıyorum. Böyle bir kitabı incelemek cesaretinde bulunduğum için kendime hayret ediyorum. Harika bir eser okudum, şimdiye kadar kitap çok sayfadan oluşuyor diye hep ertelemiştim, hata etmişim. O kadar akıcı ve sürükleyici bir dili var ki o fazla dediğim sayfaların nasıl bittiğini anlayamadım. En acı verici cezanın insan psikolojisi ve vicdanı olduğunu anlıyorsunuz. Dostoyevski, döneminin Rus yaşantısını da yansıtarak suça neden eğilim gösterildiğini ve cezasını kendi kendinize nasıl çektiğinizi derin bir psikolojiyle anlatmış.