Ben " Şöyle olmasaydı, böyle olurdu" gibi mantık dışı bir tartışmaya girmek istemiyorum.
"Atatürk olmasaydı, yada şöyle yapsa idi" türü örnekler sadece basit bir can sıkıntısı ürünüdür.
Vardı. Yaşadı. Ve... Böyle oldu...
Asıl iyilik tanımadıklarımıza yaptığımız iyiliktir;
halbuki biz bütün iyi niyetimizi dostlarımıza saklayıp bunların dışında kalanları bir çırpıda ve kısa bir hükümle fena addediyoruz !