Acı çekiyorum diye kendi ellerimle yaşamıma son vermeyeceğim; bu tür ölüm bir yenilgidir. Yok, bilirsem ki bu acıyı hep çekmek zorundayım, çıkar giderim bu yaşamdan; acı çekiyorum diye değil, acım yaşamak için bulduğum her nedene karşı bir engel olduğu için.
Bu dünyada ne mutluluk ne de mutsuzluk, sadece bir durumun diğeriyle kıyaslaması vardır, hepsi bu. Sonsuz mutluluğu hissetmeyi sağlayan da sonsuz acıyı çektiren de sadece budur, yaşamanın ne kadar güzel olduğunu öğrenebilmek için ölmeyi istemiş olmak gerekir.