Kuzey Genç profil resmi
Kuzey Genç kapak resmi
Kitaplar
Tiyatro
Edebiyat️
Bisiklet turları, doğa yürüyüşleri, dağ tırmanışı, kamp ve otostopçuluk.
Fotoğraf çekmeyi ve gezmeyi epey severim.

İnstagram: _kuzeygenc
https://www.instagram.com/_kuzeygenc?r=nametag
Öğrenci
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi- Radyo ve Televizyon Bölümü Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi-- Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü
Zonguldak
VAN, 20 Mart
Erkek
194 okur puanı
02 Ağu 2014 tarihinde katıldı.
Kitaplar
Tiyatro
Edebiyat️
Bisiklet turları, doğa yürüyüşleri, dağ tırmanışı, kamp ve otostopçuluk.
Fotoğraf çekmeyi ve gezmeyi epey severim.

İnstagram: _kuzeygenc
https://www.instagram.com/_kuzeygenc?r=nametag
Öğrenci
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi- Radyo ve Televizyon Bölümü Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi-- Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü
Zonguldak
VAN, 20 Mart
Erkek
194 okur puanı
02 Ağu 2014 tarihinde katıldı.
  • Belki de mutsuzluk daha çok tecrübe edildiği için kendine has bir dil oluşturmuştur da, mutluluğun uçuculuğu, geçiciliği, kısacık anlarda görülüp kaybolması yüzünden, henüz kelimelerini bulma fırsatı olmamıştır.
    Banu Özyürek
    Sayfa 82 - Everest Yayınları
  • Kalk. Ayağa kalk. Kendime böyle emir veriyorum. Yürü. İleri yürü. Çök. Kalk. Çök sırtını dik tutarak, kalk. Unutmak için sürekli bunları yap. Ya da benzerlerini yap. Yemek ye şimdi, diyorum. İçini doldur. Midenden göğsüne, hani o boşluğu hissettiğin yere bir kanal vardır da yediklerinden vitaminler, iyilikler, güçler kuvvetler, tahayyüller ve teselliler, orayı doldurabilecek herhangi bir şeyler, umutlar ve proteinler, toz olur uçuşur boşluğuna doluşur, bir de bakmışsın sofradan kalkarken artık, o var. Var olmasa bile yokluğu yok en azından.
    Banu Özyürek
    Sayfa 64 - Everest Yayınları
  • Günlükler bana daima gülünç gelmiştir zaten. Kendini ve yaşadıklarını böyle önemseyip sayfalar dolduran birini düşünsenize; sıkıcı, kibirli ve sahtekâr olma ihtimali yüksektir. İnsan zaaflarının tipik bir numunesidir bu küçük defterler. Buralarda yazılanları da asla ilginç bulmam.
    Banu Özyürek
    Sayfa 56 - Everest Yayınları
  • Şimdi bir deprem olsa şurada, yerimizden kalkamayız, o kadar ölüyüz.
    Banu Özyürek
    Sayfa 41 - Everest Yayınları
  • Bazı şeyler değişmiyorsa, eski hayatımız bu değişmeyen şeylerin içine saklanmıştır ve geri gelecektir, diyorum.
    Banu Özyürek
    Sayfa 41 - Everest Yayınları
  • Kımıldıyordum yavaş yavaş. Önce mecburen, sonra utana sıkıla ama ne yalan söyleyeyim içten içe yapabilir miyim diye heveslenerek. Küçük de olsa bir umut gizliymiş kalbimde. Kalbime bak sen.
    Banu Özyürek
    Sayfa 23 - Everest Yayınları
  • 62 syf.
    ·4 günde·Beğendi·8/10
    *Pandemi zamanında almıştım ve yeni okuyabildim. Sevgili şair dostum Cenk Kolçak'ın şiir kitabını kesinlikle tavsiye ederim. Büyük bir iştahla okudum. Kitabın incelemesini bir röportaj üzerinden paylaşmak istiyorum.


    CENK KOLÇAK KİMDİR?

    1991’de İstanbul’da doğan Cenk Kolçak, Gazi Üniversitesi’nde Makine Teknolojisi bölümünü bitirdikten sonra, Anadolu Üniversitesi İşletme Fakültesi'nde lisansını tamamladı. İngiliz Dili ve Edebiyatı lisans bölümünü okumak için gittiği İrlanda Cumhuriyeti’nde, İngilizce dil hazırlık eğitimini tamamladıktan sonra okulu bitirmeden Türkiye’ye geri döndü. Kolçak, (Disiplinlerarası) İnsan Gelişimi ve Eğitim Yüksek Lisans mezunudur.

    Şiirleri Edebiyat Nöbeti, Yıldız Tozu, Yeni E, Edebiyatist, vb. dergilerde ve çeşitli fanzinlerde yayımlandı. Akbabalar Çağında (2018) isimli şiir kitabı Öteki Yayınevi tarafından yayınlandı. Aynı zamanda Artı TV’de pazar günleri yayınlanan “Edebiyattan Sayfalar” programını da hazırlayıp sunan şair Kolçak, şiir ve edebiyat üzerine söyleşiler gerçekleştiriyor.

    "Akbabalar Çağında" 2018 yılında Kasım ayında Öteki Yayınevi etiketiyle aramıza katıldı. Ayrıca (2019) 9. Ruhi Türkyılmaz Sanatevi Şiir Ödülünü de kazanmıştır bu kitapla. Kitap üç bölümden oluşmaktadır. "Semt, Başklaşan Semt ve Akbabalar Çağında". Toplam 62 sayfadır kitap.

    Akbabalar Çağında, Cenk Kolçak’ın ilk şiir kitabı... Kolçak, yaşanılan çağı, leş yiyerek yaşamını sürdüren akbabalarla özdeşleştiriyor. Emeği hiçe sayanların, eşitsizliği büyütenlerin, başkasının acısıyla mutlu olanların çağını gözler önüne seriyor. Kolçak, bu çağa karşı mücadeleye bir semt kurarak başlıyor. Tek tipleştirmeye, ötekileştirmeye ve renksizleştirmeye yer olmayan... Lirik bir dille dayanışmayı, sevgiyi ve kardeşliği örgütlüyor şiirlerinde...

    Akbabalar Çağında, Cenk Kolçak’ın ilk şiir kitabı... Kolçak, yaşanılan çağı, leş yiyerek yaşamını sürdüren akbabalarla özdeşleştiriyor. Emeği hiçe sayanların, eşitsizliği büyütenlerin, başkasının acısıyla mutlu olanların çağını gözler önüne seriyor. Kolçak, bu çağa karşı mücadeleye bir semt kurarak başlıyor. Tek tipleştirmeye, ötekileştirmeye ve renksizleştirmeye yer olmayan... Lirik bir dille dayanışmayı, sevgiyi ve kardeşliği örgütlüyor şiirlerinde...

    Cenk Kolçak’la yeni kitabını konuştuk. “Akbabalar Çağında”n yola çıktık, şiirinde kurduğu semte konuk olduk. Tanık olduğu bu çağın içerisinde çıkar bir yol aradığını ifade eden Kolçak “Dil, yaşanılan çağın ve coğrafyanın tanıklığını yapan toplumsal bir olgudur” diyor.

    Kitabın ismiyle başlayalım, neden “Akbabalar Çağında”

    Bireyin, dolayısıyla da toplumun yaşamsal fonksiyonlarının giderek kaybettirildiği bir sistem eleştirisinin ismidir “Akbabalar Çağında”. Bilindiği üzere leşle beslenen ve kursağı oldukça büyük olan akbaba kuşunu, egemen sınıflar olarak imledim. Emeğin hiçe sayıldığı, toplumsal eşitsizliğin ve totaliter düzenin kol gezdiği; erk-egemen zihniyetin kemikleştirildiği, annelerin zulüm gördüğü, düşüncelerin fişlenerek akademisyen; öğretmen, gazeteci ve sanatçıların toplumsal olarak tecrit altında tutulduğu ve çocuklarını parklarda oyun yerine ölümle tanıştıran kötücül bir çağ bu... Ve ben tanık olduğum bu çağın içerisinden bir çıkar yol arıyorum yarına.

    Şiirde bu yolu nasıl arıyorsunuz, şiirinize nasıl yansıyor?

    Yaşanılanın bir öznesi olmak, birçok şeyi anlamayı, anlatmayı ve sorgulamayı daha samimi ve sarih bir yolla mümkün kılıyor. Yani, yalnızca perde arkasından dışarıyı izleyerek yazılan bir şiir olmadığını söylemek istiyorum Akbabalar Çağında’nın. Şairin, toplumun tam olarak içerisinden geçen bir birey olması gerektiğine inandığım için şiirin de bireyin varoluşsal kaygılarını, yaşamsal problemlerini ve toplumsal yanlarını hayatın tüm nesnelliğiyle birlikte ortaya koyan bir varlık biçimi olduğunu düşünüyorum. Bu varlığı ise gözlemleyerek, deneyimleyerek, sorgulayarak ve dahası kendimle yenişerek ortaya çıkarıyorum.

    Kitabın bölümlerinde semt vurgusu var... Şiirlerinizde semtin yeri nedir?

    Semt, hepimizin içerisinde yaşadığı ve şiirlerde aktarılan toplumsal izdüşümlerin yer aldığı bir dünya tasviri olarak yer alıyor kitapta. Akbabalar çağında bir semt olarak da düşünebiliriz bunu.

    Bu semt nasıl bir dünya açabilir misiniz biraz, semtin özellikler nelerdir?

    Duvarlarında, bahçelerinde, kaldırımlarında geçmişin izlerini taşıyan, hiç yitirilmeyen bir umutla, sevgiyle örülen, düşlenilen bir semt olduğu gibi günümüz gerçekliğini de gözler önüne seren bir semt bu. Az önce tanımlamasını yaptığım bir çağ içinde, geçmişinde toplumsal dinamiklerin bariz belirleyicisi olduğu bu semtin geleceğinde tek tipleştirmenin, ötekileştirmenin, renksizleştirmenin yeri yok diyebilirim.

    Kitabınızdaki “Delikli Aldo” ve “Feronia” karakterleri kurduğunuz semtin ya da tarif ettiğiniz çağın neresinde...

    Bu iki karakter de, kurduğum semtin ve çağın tam da ortasında diyebilirim. Antik Roma’da Feronia, ormanlar ve tabii kaynaklar tanrıçası olarak yer alan mitolojik bir karakterdir. Şiir, günümüzde betonlaşan ve giderek daralan dünyamızın bir nevi kurtarıcısı olarak nitelediğim Feronia’nın aramızda bulunmayışına ince bir sitem niteliği taşıyor.

    Delikli Aldo ise, anlatıcısı Ermeni (Gramofon Narek) bir yurttaş olan İtalyan bir karakter. Burada ise sözde ‘faili meçhul’ bir cinayet üzerinden etnik kimliğin ötekileştirilmesine dikkat çeken bir kurgu mevcut.

    Toplumcu damardan beslenen şiirler yazıyorsunuz. Son dönemde toplumcu kaygıları olan genç şairler dikkat çekiyor. Kendinizden yola çıkarak genç kuşakların toplumcu şiire olan yakınlaşmasını nasıl değerlendiriyorsunuz?

    Dil, yaşanılan çağın ve coğrafyanın tanıklığını yapan toplumsal bir olgudur. Şairin ve dolayısıyla şiirin, insanlara olağanmış gibi gösterilen –dayatılan- olayların ve gelişmelerin üzerine eğilen; tabiri caizse sistemin düzenini bozarak topluma aşılanan değişimlere farklı bir perspektiften bakmamızı sağlayan bir sorumluluk taşıması gerektiğine inanıyorum. Günümüzde toplumsal değişimlerin hızla yer aldığı coğrafyamızdaki kırımlara ve dönüşümlere kayıtsız kalmayışım, dili muhalif normlarda kullanmama sebep oluyor diyebilirim.

    Toplumcu yaklaşıma yakın duran genç kuşakları ise, yaşadıkları zaman içerisinden ele aldıkları problemleri yansıtma biçimleriyle ve verili olan dili nasıl ve hangi materyallerle yıkabildikleri doğrultusunda değerlendiriyorum. Bu konuda, yazdığı şiirin bilince sahip olan ve şiir sanatını iyi icra ederek geleceğe dair iz bırakacağına inandığım pek çok şair arkadaşımız var ne güzel ki.

    "ŞİİR DİLİNİ YIKIP YENİDEN KURMAYI DENEDİM"

    Kitabınızda mensur şiirlerle de karşılaşıyoruz. Bu tercihinizin nedenleri neler?

    Sanırım dikkatinizi çeken, kitaba adını veren ve kitabın son bölümünü oluşturan Akbabalar Çağında şiiri oldu. Burada, yaşadığımız toplumun ve kültürün dinamiklerini sorgulayan bireyin, kendiyle de çeliştiğini anlatan bir nehir şiir çıkıyor karşımıza. Son şiire kadar kurduğum şiir dilini, burada yıkıp yeniden kurmayı denedim ve öyküleyici yaklaşımımdan ötürü sizin de belirttiğiniz gibi düzyazı şiire dayandırdığım bir şiir çıktı ortaya. Kimi okura bu bölüm daha cazip gelirken, kimisine de daha uzak düşüyor. Bana ise, kitaptaki şiirlere nazaran daha farklı bir yazım tekniği olduğu için cazip geliyor.
  • 62 syf.
    ·4 günde·Beğendi·İnceledi·8/10
  • Sokağa çıktım. Bir elimde gökyüzü var, hâlâ. Yürüyorum, ağır ağır. Hayır, hızlanıyorum. Bağırıyorum. Yırtamıyorum çünkü hiçbir şeyi. Kalbim gözyaşı siparişi vermiş. Bekliyorum.
Kitaplar
Tiyatro
Edebiyat️
Bisiklet turları, doğa yürüyüşleri, dağ tırmanışı, kamp ve otostopçuluk.
Fotoğraf çekmeyi ve gezmeyi epey severim.

İnstagram: _kuzeygenc
https://www.instagram.com/_kuzeygenc?r=nametag
Öğrenci
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi- Radyo ve Televizyon Bölümü Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi-- Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü
Zonguldak
VAN, 20 Mart
Erkek
194 okur puanı
02 Ağu 2014 tarihinde katıldı.

İkinizin de okuduğu 2 kitap

  • Denemeler
  • Çocukluğun Soğuk Geceleri

Şu anda okudukları 4 kitap

  • Deli Bal - Kanatları Ölü Açıklığında
  • Dört Arketip
  • Siddhartha
  • Kurmaca Kişiler Kenti

Okuduğu kitaplar 204 kitap

  • Akbabalar Çağında
  • Bir Günü Bitirme Sanatı
  • Sanı
  • Hariç
  • En Eski Yüz
  • Kanayak
  • Çerçialan
  • Kar Merdiveni
  • Yol İnsanları
  • Rıza Bıyık

Okuyacağı kitaplar 3 kitap

  • Simyacı
  • Mutluluk
  • Anne Kafamda Bit Var

Kütüphanesindekiler 50 kitap

  • Akbabalar Çağında
  • Bir Günü Bitirme Sanatı
  • Sanı
  • Hariç
  • Ölü Geyikler İçin Eleji
  • Kimi Öpsem Yitirir Anneliğini
  • Ten Düğmeleri
  • Ve Turuncu
  • Taşlar ve Avlular
  • Güller ve Atlar

Beğendiği kitaplar 91 kitap

  • Akbabalar Çağında
  • Bir Günü Bitirme Sanatı
  • Sanı
  • Hariç
  • Ten Düğmeleri
  • Ve Turuncu
  • Taşlar ve Avlular
  • Güller ve Atlar
  • Sırtlan Yalnızlığı
  • Rockabilly Köpekleri

Beğendiği yazarlar 12 kitap

  • Banu Özyürek
  • Pelin Buzluk
  • Gamze Arslan
  • Betül Tarıman
  • Umut Yalım
  • Şükrü Erbaş
  • Tezer Özlü
  • Hakan Bıçakcı
  • Milan Kundera
  • Cemal Süreya