Bir devlet aygıtının temel varlık sebebi güvence, adalet ve rasyonel dağıtımdır. Sistem, liyakat ve kurumsal hafızayı tamamen tasfiye edip yerine kliklerin güç mücadelesini koyduğunda, artık ortada bir "kamu" kalmaz; sadece kendi üstüne çöken bir bürokrasi kalır. Kurumların işlevsizleştiği, hukukun öngörülebilirliğini yitirdiği bir yapı, organizma olarak canlı görünse de fiziken ölü bir faza geçmiştir.