Tepeyi çıkarken gözlerim doldu. Ne annem ne kendim ne de o evsiz için ağlıyordum. Hepimiz için ağlıyordum. Her yerde çok fazla acı var ve biz, görmezden geliyoruz. Birbirimizden ödümüz kopuyor.
Bir pişirme tavsiyesi: Kekin yanmadığından eminsen, yanıyor olabilir. Bir şeyin yandığından şüpheleniyorsan, büyük olasılıkla yanıyordur. Bu kural mutfağın dışında da geçerlidir.
Unuttum diyen; eşyalarla dolu karanlık bir odada, her şeyin üzerine kapkara bir örtü örtse mesela; hiç yokmuş gibi onların üzerinden yürüye bilir mi? Görmezden gelebilir, evet, yok sayabilir belki ama inkar edemez.
O anılar yaşandı.
Sen ordaydın.
O duyguları hissettin.
Şimdi göğsünden söküp atamazsın öylece.
Geçmiş, bir kıyafet değil; istediğinde giyip istemediğinde çıkaramazsın.