İsteklerimin giderek daha da azaldığını ve zayıfladığını, duygularıma bir tür donukluğun yerleştiğini görüyordum; belki de en iyisi şöyle ifade edecek olursam bir tür ruhsal iktidarsızlık ve yaşamda tutkular yer alabilme yetersizliği hissettiğimi söyleyebilirim.
... bizimki gibi ruhları olan benzerimizi yemek günahtır. İnsan eti etlerin en lezzetlisidir, ama bu kendimizi ondan mahrum etmekle daha çok değer kazanmamıza sebeptir. Siz beyazlara, ki onu yemiyorsunuz, göklerin hâkimi, mükâfat olarak bütün dünyayı vermiştir.
"Önceyi" anlatan "Sonra"dır, aksi değil. İşte bunun için eski ve yeni tarihçiler köstebek gözlü ve akıllı "vakanüvis"lerden başka bir şey değillerdir. Tersinden başlamak suretiyledir ki, tarih sahici bir bilim olabilir.