Afganistan yada ortadoğunun sadece toz toprak kayalık bir yer olmadığını aslında herkesin vatanı gibi bıraksalar cennet olduğunu dünyaya haykırmış yazar. Katıksız dostuğu”kardeşliği “ sonuna kadar işlemiş. Hep o yapmak isteyipde cesaret edemediğimiz korkaklığımızdan doğan pişmalık ve iç yarasını yüzümüze vurmuş . Soluksuz ve bir çırpıda okunacak rşsiz bir eser .Ancak yazar komunizmi eleştirdiği için ve amerikan rüyasınıda romanından köpürttüğü için ( coca kola ,hollwood,yaşanışacak özgür ülke Amerika ) bu denli taraftar bulunmuştur oysa kendiside çok iyi biliyorki rusya kadar amerikda arkasında ne Hasan lar ne Sohrab lar ne asseff ler bıraktı. Ve yazar bunu dile getiremeyerekte yeni masumların kanının kitabının temiz sayfalarına bulaştıran emir olarak kalacaktır….