Yazar fizik kuram ve matematiksel istatistikleri kullanarak Tanrı’nın varlığını bilimsel yollarla ıspatlamaya çalışmış ancak verilen bilgiler az çok bilimle bi haber olan insanları tatmin etmeyecek düzeyde. Bir önceki paragrafa girişinden muhabbetin nereye varacağını ve neyle örnekleyeceğini çıkarabiliyorsunuz. Kahramanımız anlatılanlara “vay canına inanılmaz” diye tepki vererek sizi etkisi altına almaya çalışsa da aslında örneklerin bir çoğunun kitapta bahsedilmeyen “ama”sı var ve ele alınan konular bu kadar basite indirgenemeyeceği düşüncesindeyim.
Bunun dışında,
Kurgu hem tanıdık hem de vasat. Profesörümüzün adını “Robert Langdon” koymadığı kalmış.
Eğer uzay Büyük Patlama’yla meydana geldiyse, zaman da öyle meydana gelmiştir. Zaman var olmadığı için “öncesi” diye bir şey yoktur. Zaman mekanla, mekan da Büyük Patlama’yla başlamıştır. Bunun ilerisinde ne var diye sormak Kuzey Kutbu’nun kuzeyinde ne var diye sormak gibi bir şeydir.