Romanda Oslo'da Fagerborg Lisesinde edebiyat öğretmeni olan Elias Rukla'nın yaşadıkları anlatılıyor. Kitabın başında Elias'ın , Henrik İbsen'in "Yaban Ördeği" adlı tiyatro eserini işlediği derse konuk oluyoruz. Öğrencilerle birlikte bizim de dinlediğimiz ders ve öğrencilerin ilgisizliği, okulların dünyanın her yerinde aynı sıkıcılıkta olduğunu düşündürüyor ister istemez. Elias Rukla'nın oyun hakkındaki farklı düşünceleri ve soruları da bu eseri okuma isteği doğuruyor. Romanı iki bölüme ayırırsak ilk bölüm Elias'ın okulda yaşadıklarını anlatıyor. İkinci bölümde ise karısı ile nasıl tanıştığı ve hayatı ile ilgili aldığı çok önemli bir kararı öğreniyoruz ki kitabı ilginç ve sürükleyici hale getiren de bu bölüm oluyor. Bence okunası bir kitap. Norveç edebiyatından güzel bir örnek.