Loem

Yapmak ve İnandırmak
Bu akşam uzun süredir aklımda olan bir kitaba Kürk Mantolu Madonna 'ya başladım. Ve daha başlardayken kitabın içindeki bir kısım çok ilgimi çekti, önce orayı sonra da görüşlerimi paylaşayım: "Buna rağmen şirkette hiç kimse onun bir ecnebi dili bileceğine ihtimal vermiyordu. Belki de hakları vardı çünkü hal ve tavrında hiç de lisan bilen bir insan kılığı yoktu. Konuşurken ağzından yabancı bir kelime çıktığı, herhangi bir zaman dil bildiğinden bahsettiği duyulmamış; elinde veya cebinde ecnebi gazete ve mecmuaları görülmemişti. Hülasa bütün varlıklarıyla: "Biz Frenkçe biliriz!" diye haykıran insanlara benzer bir tarafı yoktu."... Okuyunca bence siz de anladınız lafı getirmek istediğim yeri. İnsanların sizin neyi ne kadar bildiğinizi görmesi için illa gözlerine sokmanız lazım, illa bilginizi gösterecek bir davranışınız olması lazım kısacası, yoksa, bunları onların gözlerinin önünde yapmayacaksanız niye öğreniyorsunuz ki, değil mi? Sanırım Arthur Conan Doyle 'un kitabında okumuştum: "Ne yaptığın hiç önemli değil bu dünyada, önemli olan insanları ne yaptığına inandırdığın"...
Kitap
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Son okuduğum "Canım Aliye Ruhum Filiz" kitabında Sabahattin Ali'nin cezaevindeyken eşinden istediği 4 adet kitap var. Sanırım neden özellikle bu kitapları istediğini ancak kitapları okuyunca anlayabileceğim. Burda bir yerde dursun istedim.. Bir gün okursam diye: Bros, Firavun İlya Ehrenburg, Paris Düşerken John Steinbeck, Gazap Üzümleri Norah Lofts, Merhamet Cehennemi
Kitap