"Sonsuzluğa açılan kapılarını çalan bir ölüm meleği gibi Kızıl Ölüm, cesur ve yüce görünenlerin bile korkusunu yüreklerine kadar işleyen bir kabus gibi onları rahat bırakmıyordu."
"Ölüm her yerdeydi. Veba korkunç bir ölüm meleği olarak pençelerini her tarafa uzatmıştı ve kırmızıya boyalı maske takan acımasız bir kukla gibi yeryüzünde geziniyordu."
"Böylece Kızıl Ölüm salt bir doğal felaket değil, aynı zamanda insanoğlunun haddinden fazla kendine güvenip ölümü hiçe sayması yüzünden cezalandırıldığı bir veba haline gelmişti."