Her bilimi gönlüm anladı bildi demişim
Bilgisizliğim ne denli az diye ne kadar mağrur imişim:
Yazık ki bir de akıl gözüyle bakıp gördüm;
Geçti yaşam boyu anladım ki hiçbir şey bilmemişim
Eğer gözüm değilsen kör, mezara ağlıya gör
Bu fitne fesatla geçen ömrü bir hesaplayı gör
Ve toprak altını gör; şah da vezir de birlikte uyur;
Ağzına düşmüş karıncanın şu ay yanaklıyı gör.
Dünya denen yerde zincirini fırlatmış değilim
Bir lahza için yaşamdan da tatmış değilim
Yaşamımca şu dünyada hep öğrenci kaldım;
Yazık henüz daha işimin ustası olmuş değilim.