Selamlaaaar :)
Spoilerle buradayım!
Size Horace Walpole 'e ait olan Otranto Şatosu kitabı ile geldim.
İlk olarak kitabın yazarı ve kitap hakkında bilgi vermek istiyorum.
Batı edebiyatında gotik edebiyat türünün ilk ve en ünlü örneği, ünlü İngiliz yazar Horace Walpole’un Otranto Şatosu (Castle of Otranto) adlı eseridir.
Aşağıya Gökhan Akmaz'ın Dokuz Eylül Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi'nde yayınladığı bir makaleden birkaç cümle ekliyorum;
Bu eser o zamana kadar ele alınmış olan diğer tüm eserlerden farklıdır. Bu eserle birlikte alışılagelmiş olan tüm zaman, mekân, karakter algıları yıkılmıştır. İlk ortaya çıktığı yıllarda büyük yankı uyandıran ve günümüzde edebiyat dünyasında çok önemli bir yere sahip olan bu eserin karakterleri devasa boyutlara ulaşabilen bir hayalet, iktidar hırsına kapılmış bir prens, bu prensin hasta oğlu ve şatonun asıl varisi olan genç köylüdür.
Gökhan Akmaz'ın yazdığına göre; eserin esasen başka bir yazar tarafından daha
öncesinde yazıldığı ve Walpole’un tesadüfen bulduğu bu eseri, İtalyanca
dilinden çevirerek ve adını değiştirerek kendi adına yayınlattığı ileri sürülür.
12. veya 13. yüzyılda geçen olayları anlatan bu eser -Walpole’un mektuplarından birinde söylediğine göre- bir düşten kaynaklanmıştır.
Walpole düşünde, kendini bir Ortaçağ şatosunda görür. O düşten hatırladığı
tek şey mantık kuralları çerçevesinde değerlendirilemeyecek derecede
büyük ve zırhlı bir eldir. Şatodaki merdivenin en üst tarafındaki tırabzanını
tutan bu el, Walpole’un esin kaynağı olur. Sonrasında Walpole, bu düşteki
devasa zırhlı elden esinlenerek “Otranto Şatosu” adlı eseri yazmaya başlar.
Neyse kitap hakkında bu kadar bilgi yeterli bence incelemeye geçiyorum.
Kitabın baş karakteri Prens Manfred.
Kendini kiliseye kapatacak kadar imanlı bir eşi,
Selamlaaar :)
Bol spoili bir inceleme olacak!
Size Aslıhan Doğa'nın Bukalemun serisi ile geldim. Kitap serinin V. ve son kitabı, #k:294137.
Diğer incelemeleri sırasıyla aşağıya bırakıyorum.
I. inceleme;
#185294975
II. inceleme;
#185354771
III. inceleme;
#185482896
IV. inceleme;
#185543169
Ve gelelim son incelemeye;
Biliyorsunuz ki son bölümde katilin kim olduğunu öğrenmiştik ve önümüzde bir tatil planı vardı.
Tatile gittikleri yer; Nermin'in ölmeden önce son 2 yılını geçirdiği çiftlik evi.
Anı tazelemek gibi olacak biraz.
Dönünce ise gerçekler, saklanan sırlar açığa çıkıyor ve hafifliyorlar. :)
Bol bol düğün göreceksiniz son kitapta.
Ve bebekler de var.
Sizce kim hamile?
Peki, Yaman'ın oğlu ya da kızı olduğunu düşünürsek o da babası gibi saplantılı olur mu?
Bol gülmeli ve ağlamalı bir seriydi.
Ağladığımı, güldüğümü - ki gülünce annem delirdi kız der gibi baktı ama - heyecanlandığımı bile farkettim. Ben beğendim, ki seri kitaplara ayrı bir ilgim var. Buna çok ayrı bir ilgim oluştu.
Keyifli okumalaaaar :)