Biri Oblomov mu dedi ?
Karakter tahlilleri o kadar kuvvetli yapılmış ki adeta romanı yaşıyorsunuz. Betimlemeleri sıkıcı olmaktan uzak, gayet keyifli, hayal kurdurucu. Yazıldığı döneme ait ayrıntıları çok güzel giydirmiş ivan.
Olga' nın öz sorgulamalarına, oblomov' un temiz kalpliliğine, ştolts'un gerçekliğine hayran kaldım.
Herkes biraz oblomov'dur .